Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
:angel::angel::angel:
FB_IMG_1567702796825.jpg
 
@starcraft Hur är Stitch upon a time i storlekarna? Tänker främst på hur rymliga de är vid brösten, jag är ju inte så välutrustad om man säger så :angel: Förstår att det är svårt att svara på, men på en höft sådär.
 
@starcraft Hur är Stitch upon a time i storlekarna? Tänker främst på hur rymliga de är vid brösten, jag är ju inte så välutrustad om man säger så :angel: Förstår att det är svårt att svara på, men på en höft sådär.
jag brukar oftast ha s-m när jag köper kläder, men köper oftast m för att få längd på tröjorna och lite mer rum för min byst. Enligt suats måttabell ligger jag på en small, men på gränsen till M. Calista-bh-n som jag visade senast är gjord i S, men full coverage (jag har mycket bröst på sidan sas så jag tycker det hjälper att hålla in istället för att få en sideboob 😂) och den sitter tajt, men bra. Gjorde dock en specialare på delen nedanför bh-n. Gjorde en brazi tidigare från dem och den s var större. Där gjorde jag också full coverage, men hade även tillägget för D-kupa vilket blev för stort för mig, trots att jag är en 70D. Calista är tajtare i modellen och en del klagar på att den blir för liten på deras fb-grupp. På deras trosor gör jag S trots att jag är M i tabellen. Så jag tycker nog generellt att de är åt det större hållet i storlekarna, men just calista är normal/mindre. Hoppas det var lite hjälp i alla fall :)
 
Någon mer som är med i the night of the fabrics på Facebook? Det blir dyrt för plånboken det här 🙈

Jag undvek att ens lägga märke till det :angel: Jag såg annonserna men stuvade undan dem långt borta i förrådet. Säkrast att undvika sånt tills syrummet är lite mer beboligt.
Hittade ett tyg jag köpte av @Trott för typ ett, två år sen. Det är illa. Det låg massor med roliga tyger i det skåpet, och då har jag bara bott här i sex månader och redan lyckats fylla hela rummet. 🙈
 
Jag såg en kul grej på Facebook. Istället för att sy samma mönster om och om igen utmanar man sig själv genom att sy ett nytt mönster varje gång. Perfekt sätt att testa alla de där fina mönstren man köpt på sig och aldrig kommit för sig att testa. Jag är på! Skulle ha en hashtag på Facebook så man kan följa och inspireras av andra som vill göra samma sak. Det kanske jag skulle starta.
 
Jag såg en kul grej på Facebook. Istället för att sy samma mönster om och om igen utmanar man sig själv genom att sy ett nytt mönster varje gång. Perfekt sätt att testa alla de där fina mönstren man köpt på sig och aldrig kommit för sig att testa. Jag är på! Skulle ha en hashtag på Facebook så man kan följa och inspireras av andra som vill göra samma sak. Det kanske jag skulle starta.
Jag är för bekväm med sånt :angel: vill att det ska bli bra på en gång 😂 dock hade jag velat hitta ett bra raglanmönster (klänning). Har ju flera från runi men jag tycker att alla hennes raglanmönster blir apstora i halsen.
 
Jag är för bekväm med sånt :angel: vill att det ska bli bra på en gång 😂 dock hade jag velat hitta ett bra raglanmönster (klänning). Har ju flera från runi men jag tycker att alla hennes raglanmönster blir apstora i halsen.

Jag kör stenhårt på nya mönster! Det är sällan jag behöver justera så mycket, det mesta passar ändå.

Ska hålla utkik efter raglanklänningar!
 
36245

Jag har sytt en förlängd nettie i väldigt syntetisk och tunn velour som svärmor hade liggandes. Den är ifall jag skulle få för mig att visa upp lite dans någon gång, då behöver man en outfit ;). Den har slitsar på båda sidorna från knäet och neråt ungefär.
 
Visa bifogad fil 36245
Jag har sytt en förlängd nettie i väldigt syntetisk och tunn velour som svärmor hade liggandes. Den är ifall jag skulle få för mig att visa upp lite dans någon gång, då behöver man en outfit ;). Den har slitsar på båda sidorna från knäet och neråt ungefär.
Fin! Du får tänka tvärtom, nu behöver du ut och dansa för att få visa upp din fina klänning! 💃
 
Grrrr! Testade bandkantaren. Allt frid och fröjd. Var halvvägs med en halslinning när kattskrälle hoppade upp på bordet och stötte till kantaren så bandet vek sig och det blev jättefult! Går det sprätta och göra om bara en liten bit eller måste jag ta bort allt och börja om?
 
Grrrr! Testade bandkantaren. Allt frid och fröjd. Var halvvägs med en halslinning när kattskrälle hoppade upp på bordet och stötte till kantaren så bandet vek sig och det blev jättefult! Går det sprätta och göra om bara en liten bit eller måste jag ta bort allt och börja om?
Brukar vara svårt att börja om mitt på.
 
Brukar vara svårt att börja om mitt på.

Jag märkte det, men det hindrade mig inte från att testa under vinets inflytande :rofl: Det blev inte bra.
Tänker att jag kan sätta en rosett eller nåt över. Eller använda det som träningskläder, då är det inte så noga.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
27 28 29
Svar
560
· Visningar
27 872
Senast: Lyan
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
882
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
290
Senast: Sharpless
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
518
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp