Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och två linnen till min farmor :)
IMG_20200407_204009.jpg
 

Tur att ingen hörde mig när jag försökte få ihop den här 🙃 det är egentligen en jumpsuit meeen alla delar stretchade så det var omöjligt att faktiskt sy ihop den(snyggt) i midjan. Satte linning på båda delarna och har nu en ganska gullig blus och ett par slappa shorts i stället. Ärligt talat blev det nog bättre så här, jag är ingen jumpsuit-människa egentligen 😅
 
63C5BEFE-3F30-415D-83D2-FA6405AB24DD.jpeg


Håller på att prova in Advance 9077. Har tagit in 16 cm kring kroppen och lagt till 3 cm över bysten fram, nypt ut ett insnitt så den passar ihop med nedre delen, nypt ut insnitt upptill på sidan på bysten och kortat mer insnitten under bysten ca 1 cm. Puh. Bystdelen täcks av rynkat tyg så fodret behöver inte vara vackert, bara stadigt nog för att gå bh-lös :p Enda bröstet ser lite mosat ut på bilden, ska lägga ut det insnittet lite och se vad som händer. Sen ska jag väl klippa fintyg :nailbiting:
 
Visa bifogad fil 52264

Håller på att prova in Advance 9077. Har tagit in 16 cm kring kroppen och lagt till 3 cm över bysten fram, nypt ut ett insnitt så den passar ihop med nedre delen, nypt ut insnitt upptill på sidan på bysten och kortat mer insnitten under bysten ca 1 cm. Puh. Bystdelen täcks av rynkat tyg så fodret behöver inte vara vackert, bara stadigt nog för att gå bh-lös :p Enda bröstet ser lite mosat ut på bilden, ska lägga ut det insnittet lite och se vad som händer. Sen ska jag väl klippa fintyg :nailbiting:
Vilken häftig modell, aldrig sett ett mönster med skärning så där!
 
Visa bifogad fil 52264

Håller på att prova in Advance 9077. Har tagit in 16 cm kring kroppen och lagt till 3 cm över bysten fram, nypt ut ett insnitt så den passar ihop med nedre delen, nypt ut insnitt upptill på sidan på bysten och kortat mer insnitten under bysten ca 1 cm. Puh. Bystdelen täcks av rynkat tyg så fodret behöver inte vara vackert, bara stadigt nog för att gå bh-lös :p Enda bröstet ser lite mosat ut på bilden, ska lägga ut det insnittet lite och se vad som händer. Sen ska jag väl klippa fintyg :nailbiting:
Spännande! Ser verkligen avancerat ut!
 
Jag tror det kallas typ shelf bust dress eller shelf bra dress eller nåt liknande, blev omodernt typ 1959 :D

Är skitnervös :rofl: men det har ändå gått förvånansvärt smärtfritt, tror jag ska köra samma taktik framöver!
Nu när jag googlade det så ser jag ju att jag sett sån klänning ett par gånger i någon sy grupp på fb! https://charmpatterns.bygertie.com/shop/liz-dress/ detta mönster tydligen. Så det kanske börjar bli populärt igen 😅
 
Nu vill jag ha lite hjälp igen. Ska bli gammelmoster i december och eftersom min systerdotter inte har någon mormor längre som kan sticka och sånt så tänkte jag ge mej på att sy ett par set till blivande ungen 😊 vad för tyg ska man använda? Tänkte sy tröja och byxa med matchande mössa
 
Nu vill jag ha lite hjälp igen. Ska bli gammelmoster i december och eftersom min systerdotter inte har någon mormor längre som kan sticka och sånt så tänkte jag ge mej på att sy ett par set till blivande ungen 😊 vad för tyg ska man använda? Tänkte sy tröja och byxa med matchande mössa
Trikå/Jersey (benämns lite olika i olika butiker). Vill du ha lite tjockare stretchigt tyg så jogging (flissad eller öglad, kolla bara så den är stretching). :)
 
Nu när jag googlade det så ser jag ju att jag sett sån klänning ett par gånger i någon sy grupp på fb! https://charmpatterns.bygertie.com/shop/liz-dress/ detta mönster tydligen. Så det kanske börjar bli populärt igen 😅
Den var mitt bästa alternativ innan jag hittade det här andra! Gertie har verkligen blåst nytt, välbehövligt, liv i retro/vintagesömnad :up:

kl
Så här blev det till slut:

Jag är skitmallig :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
27 333
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
839
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
272
Senast: Sharpless
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
513
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp