Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såhär blev det till slut. Ska strykas innan jul är planen ;)
IMG_20201213_165824.jpg
 
Har också försökt mig på en julklänning.
1829549F-5C6D-4AB7-AD55-1E9A03F278EA.jpeg

Första grejen jag syr på overlockern jag köpte för några månader sen. Inser att jag borde ha sytt något enklare som första grej, vi är inte riktigt kompisar ännu och jag har gjort massor med misstag, men det blev en klänning i alla fall. Ska fålla den, men vill köpa matchande tråd, men är inte så sugen att ge mig ut i affärer just nu, så ev blir det en annan grön färg på fållen. Insåg dock att där kjolen fäster i livet så har sömmen släppt.. måste jag sprätta sömmen eller kan jag sy en ny över bara?
 
Har också försökt mig på en julklänning.
Visa bifogad fil 61648
Första grejen jag syr på overlockern jag köpte för några månader sen. Inser att jag borde ha sytt något enklare som första grej, vi är inte riktigt kompisar ännu och jag har gjort massor med misstag, men det blev en klänning i alla fall. Ska fålla den, men vill köpa matchande tråd, men är inte så sugen att ge mig ut i affärer just nu, så ev blir det en annan grön färg på fållen. Insåg dock att där kjolen fäster i livet så har sömmen släppt.. måste jag sprätta sömmen eller kan jag sy en ny över bara?
Jag brukar oftast vara sy en ny.
Gällande tråd kan ju svart funka också, beroende på hur mörk grön tyget är :)
 
Men åååh! Jag kortade axelbanden för mycket, så nu sitter midjan nån cm för högt upp :banghead:
Och då går det inte knäppa i sidorna..
Jag tror att jag ska strunta i knapparna och sätta snörning istället. Det borde väl funka?
 
Såhär ser det ut nu
16081007734181581308724861153077.jpg


Funderar på att vika in "flärpen" till vänster, slå i öljetter, sätta dit en liten lapp bakom och snöra istället för att knäppa.

Låter det görbart?
 
Är sugen på att sy. Har tyger jag tycker om. Men kan inte bestämma vad jag vill sy!! Bläddrar i mönstertidningar, kollar gamla mönster, har lånat syböcker på biblioteket, surfat tygbloggar och annat för inspiration... men nej, ingen känsla för vad tygen ska bli.
Sydde om gamla tjocka linnedukar till påslakan i stället och ska sy ett par örngott till. Men jag vill ju sy kläder 🤔
Hur kommer ni igång när inspirationen saknas?
 
Är sugen på att sy. Har tyger jag tycker om. Men kan inte bestämma vad jag vill sy!! Bläddrar i mönstertidningar, kollar gamla mönster, har lånat syböcker på biblioteket, surfat tygbloggar och annat för inspiration... men nej, ingen känsla för vad tygen ska bli.
Sydde om gamla tjocka linnedukar till påslakan i stället och ska sy ett par örngott till. Men jag vill ju sy kläder 🤔
Hur kommer ni igång när inspirationen saknas?
Oftast försöker jag tänka om jag behöver något. Typ nya trosor. Det är ibland lättare att sy nått som behövs än nått jag vill göra.
Jag har haft lite samma på sistone, jag vill göra nån tröja typ, men inte kommit mig för... Skrivet ut ett par mönster osv. Men ikväll tog jag tag i att sy ett par nya träningsbyxor, för jag har krympt ut mina andra, så behövde ett par nya.
 
Hoppas det är okej att fråga i denna tråd.. Hur förvarar ni era sömnadsprylar, framförallt trådar, nålar etc. Jag behöver inspiration på smarta lösningar!
 
Hoppas det är okej att fråga i denna tråd.. Hur förvarar ni era sömnadsprylar, framförallt trådar, nålar etc. Jag behöver inspiration på smarta lösningar!
Jag har nålar I en bytta som egentligen ska hängas på Ikeas SKÅDIS tavla men som alltid ändå står på bordet. Tråd förvarar jag också I en Ike förvaringslåda. Koner står i rullvagn.
IMG_20201218_124517.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
27 28 29
Svar
571
· Visningar
28 499
Senast: Linta
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
898
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
757
Senast: Mint
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
299
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp