Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag måste verkligen få hjälp med min overlock. Varför gör den hoppstygn?![]()
Har du testat allt. Bytt nålar, trätt om, provar olika inställningar, sett till att tråden är mellan brickorna?
Är det tjockt det du syr?
@sthu vad är det för ol du har?
Okej då har jag inte mycket att komma med, aldrig hört talas om det. Men, kolla så du inte tappat någon tråd i någonstans. Ibland kan en tråd gå av eller hoppa ur, och då blir det vajsing.En äldre Lewenstein, tre- eller tvåtrådig.
Prova trä 3 trådig, den är mer stretchig, hade nog inte vågat ha 2 trådig på kläder. På typ bomullstyg funkar det nog bättre@Trott Nä, den är som sagt gammal. Fått den av makens mormorDet är en bra maskin, när den fungerar som den ska. Jag tror att det är jag som gör nåt fel. Kör bara med två trådar (fattar inte skillnaden på två- och tretrådigt) och båda trådarna är hela. Ska prova trä om igen och se om det hjälper.
Prova trä 3 trådig, den är mer stretchig, hade nog inte vågat ha 2 trådig på kläder. På typ bomullstyg funkar det nog bättre![]()
Jag hade tänkt komma igång och sy lite igen och då främst barnkläder. Hade en förhoppning om att kunna köpa lite tillbehör med rabatt idag, men verkar dåligt med det.
Har lite funderingar på en overlockmaskin. Är det svårt att lära sig? Blir det så mycket bättre att det är värt krånglet med att lära sig det?