Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har sådan beslutsångest när det gäller att välja färg på min korsett. Alltså den färdiga versionen som faktiskt ska användas sen. :meh::cautious:
 
Färdigställt 2 klänningar och 1 herr t-shirt i det här härliga tyget 😊 beställningar alla tre (matchande nyårskläder) och har en till beställning på en dam T-shirt. Annars har det inte blivit mycket sytt på sistone
IMG_20191130_180048.jpg
 
Shoppat tyg på goldhawk road i london idag :D! Mängden tyg, silke ull osv är helt otroligt och tygaffärerna ligger vägg i vägg med ett urval som får stoff och stil att se fåniga ut :p.

Blev ändå svårt att hitta rätt, de jag föll för var såklart 100%silke och liite för dyrt ;). Så blev istället blå velvet överdel och svart poly lykra i kjolen. Inte så tydstypiskt men mer nyårs aktigt och inom budgeten :).
 
Shoppat tyg på goldhawk road i london idag :D! Mängden tyg, silke ull osv är helt otroligt och tygaffärerna ligger vägg i vägg med ett urval som får stoff och stil att se fåniga ut :p.

Blev ändå svårt att hitta rätt, de jag föll för var såklart 100%silke och liite för dyrt ;). Så blev istället blå velvet överdel och svart poly lykra i kjolen. Inte så tydstypiskt men mer nyårs aktigt och inom budgeten :).

Åh vill också åka och shoppa tyg i London! Vill köpa massor med ylletyger, är så snålt med det här i sverige.
 
Åh vill också åka och shoppa tyg i London! Vill köpa massor med ylletyger, är så snålt med det här i sverige.
Ja jag sparkar mig själv för att inte ha kollat hur mycket tyg jag behöver för kappan jag ville göra, har mönstret hemma :(.
Hittade jättefina linnetyger också :), önskar mig en miljon kr i julklapp så jag kan komma hit och handla några rullar tyg :p
 
Ja jag sparkar mig själv för att inte ha kollat hur mycket tyg jag behöver för kappan jag ville göra, har mönstret hemma :(.
Hittade jättefina linnetyger också :), önskar mig en miljon kr i julklapp så jag kan komma hit och handla några rullar tyg :p

Jag måste bara fixa någon som kan passa alla mina hundar. :laugh:
 
Jag sydde en Calista curvy. Hade ingen resår hemma så jag tog spensband. Det funkade inte :angel:
Så nu har jag bestämt att jag får köpa resår. Ska bara sprätta upp hela härligheten och göra om. Den blev rätt fin i övrigt.

Har en fråga till er med bandkantare. Hur sjutton får ni den att sitta kvar? Jag fäster med häftmassa efter tips på nätet, men den glider ju runt och iväg och bandet viker sig..
 
Dragkedjan gick sönder på min tänkta julklänning :arghh:
Hatar att laga kedjor.. nåja, bara att sätta igång. Lagningshögen är stor nu.
 
Min maskin är på service då den började krångla förra helgen och jag har syabstinens :cry: precis när jag kom till den roliga delen av min tävlingsdräkt (dvs när det börjar se ut som ett klädesplagg som man faktiskt kan ta på sig:D) nu håller jag tummarna att det inte är något som är tradigt utan den bara behövde lite kärlek!
 
Oj. Jag kollade igenom hur mycket symönster jag har laddat ner på datorn. 54 stycken. Typ 1/5 är utskrivna, ännu färre faktiskt använda. Och så har jag en hel hög på olika sidor som jag inte laddat hem än (minns knappt var jag har alla mönster). Hoppsan.

Nåja, de ligger i varje fall sorterade i mappar efter vad det är för något, överdel, klänning, väska osv. Men nu ska jag nog inte skaffa fler. Kanske :angel:
 
Vilka härliga tyger @Trott ! Jag ska inte fråga var du hittat dem ;)

Jag håller på med en klänning (ovanligt). Har lite beslutsångest. Spets nedtill eller bara fålla? Tror jag har en beige/vit spets. (Det är inte ett sytt veck på mitten, jag har bara råkar stryka lite konstigt. Dragkedjan ska så klart inte ligga på axeln heller)
IMG_20191215_192603.jpg
 
Vilka härliga tyger @Trott ! Jag ska inte fråga var du hittat dem ;)

Jag håller på med en klänning (ovanligt). Har lite beslutsångest. Spets nedtill eller bara fålla? Tror jag har en beige/vit spets. (Det är inte ett sytt veck på mitten, jag har bara råkar stryka lite konstigt. Dragkedjan ska så klart inte ligga på axeln heller)
Visa bifogad fil 41849
Ingen spets :), är fin som den är ^_^.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
26 27 28
Svar
556
· Visningar
27 622
Senast: Lyan
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
864
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
285
Senast: Sharpless
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
515
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp