Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Avigsida:
Visa bifogad fil 43893
Misstänker att det har med trådspänning att göra, men det blir ingen skillnad när jag ändrar övertrådens spänning. Går det att spänna undertråden?
Man brukar kunna spänna undertråden också som någon annan skrev. Min tror jag ”snurrar” upp sig själv med jämna mellanrum (äldre maskin) och trots att den är inställd på service för inte så länge sedan fick jag ställa in den igen.
 
Går det att göra tyglappar, att förstärka och laga hål på byxor med (speciellt knän), utan att dom blir stela? När jag kikat på lappar i butik så är dom helt stumma tex.. Är barnbyxor det gäller som jag skulle vilja laga istället för att behöva köpa nytt hela tiden, men blir det för "konstigt" och annorlunda mot hur byxorna i övrigt känns så kommer dom inte användas ändå. Tips? Har kikat på sånt där vlieseline men har ingen aning om vilket det är som skulle passa. Om det ens gör det.
 
Går det att göra tyglappar, att förstärka och laga hål på byxor med (speciellt knän), utan att dom blir stela? När jag kikat på lappar i butik så är dom helt stumma tex.. Är barnbyxor det gäller som jag skulle vilja laga istället för att behöva köpa nytt hela tiden, men blir det för "konstigt" och annorlunda mot hur byxorna i övrigt känns så kommer dom inte användas ändå. Tips? Har kikat på sånt där vlieseline men har ingen aning om vilket det är som skulle passa. Om det ens gör det.
Vad är det för material på det du vill laga? Jag brukar klippa ut en bit av ett liknande tyg och lägga bakom.
 
Vad är det för material på det du vill laga? Jag brukar klippa ut en bit av ett liknande tyg och lägga bakom.

Mycket stretchtyg, pyjamasbyxor, långkalsonger tex. Jo jag tänkte också det först men skulle vilja förstärka det lite, utan att det blir hårt, så att inte det också går sönder lika snabbt.
 
Mycket stretchtyg, pyjamasbyxor, långkalsonger tex. Jo jag tänkte också det först men skulle vilja förstärka det lite, utan att det blir hårt, så att inte det också går sönder lika snabbt.
Det ska finnas ett trikå viseline som man kan använda. Annars hade jag lagt en lapp på varje sida då blir det ju extra starkt men ändå mjukt.
 
Mycket stretchtyg, pyjamasbyxor, långkalsonger tex. Jo jag tänkte också det först men skulle vilja förstärka det lite, utan att det blir hårt, så att inte det också går sönder lika snabbt.
Lappar du med strech så blir det ju starkare än om du bara sytt ihop det :). Du kan ju också lappa på både in och utsida.
 
Sytt lite magväskor 😊
IMG_20200126_125504.jpg
 
Någon som har erfarenhet av att sätta på strass på kläder? Pysslar med min tävlingsdräkt och det har nu kommit till blinget. Det blir såna iron-on som jag har något lim till som är anpassat för just det här ändamålet och ska härdas med att man stryker på det. Men står att man ska använda ett non-Grease paper, men jag känner att papper och strykjärn känns som en dålig kombo? Eller är det något specialpapper som syftas på? Jag tänkte typ ta ett gammalt örngott, det borde väl funka? Och ska man stryka på stenarna/framsidan eller på baksidan av klädesplagget?
 
Någon som har erfarenhet av att sätta på strass på kläder? Pysslar med min tävlingsdräkt och det har nu kommit till blinget. Det blir såna iron-on som jag har något lim till som är anpassat för just det här ändamålet och ska härdas med att man stryker på det. Men står att man ska använda ett non-Grease paper, men jag känner att papper och strykjärn känns som en dålig kombo? Eller är det något specialpapper som syftas på? Jag tänkte typ ta ett gammalt örngott, det borde väl funka? Och ska man stryka på stenarna/framsidan eller på baksidan av klädesplagget?
Bakplåtspapper borde funka att ha emellan :) det har jag när jag gör vinyltryck. Vet dock inte om du ska stryka på fram eller baksida.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
24 25 26
Svar
510
· Visningar
25 320
Senast: Trott
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
772
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
233
Senast: Sharpless
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
501
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Dressyrsnack 16
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp