Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppas du lyckas! Jag har fått jättemycket(!) som jag ska sy. Några vänner ska snart få hem valpar och vill att jag syr till dem också... Men det är just det där med att hitta vettiga material osv. Tänker nog ändå kika mer på softshell. Det verkar lättarbetat.
Jag hoppas det också men än så länge går det inte bra 😞 Allt blir så satans pilligt till pyttehundar och regntyget är jättesvårt att få bra. Min maskin har dessutom för hårt pressarfottryck så allt glider och sträcks ut även om jag nålar. Och att sätta kantband ska vi inte tala om hur kass jag är på :arghh: Helst hade jag velat ha regntyget runt kanten men det gav jag upp direkt för det finns inte ens chans att jag kommer att klara det.

Oj då kommer du ha fullt upp då ja!
Softshell tycker jag är lätt och bra att sy i men det jag har är väldigt tunt och kallt trots att det är fleecefodrat så jag brukar bara använda de täckena när det bara behövs skydd för blåsten
 
Magnet fixar biffen

Efter en tappad nalask kopte jag en magnetic nalkopp… super bra!

Nu har du säkert fått upp alla redan, men dammsugare med nylonstrumpa över ska nog funka, utöver de råden du redan fått :)
Jag kunde såklart inte hitta min magnet så fick vackert sitta och plocka nål för nål och jag tror att jag fick upp alla. Men där ligger säkert någon kvar både från denna gången och från de andra gångerna jag har tappat dem där för såklart har jag inte lärt mig av mina misstag sedan innan :meh::banghead:🤣
 
Oj då kommer du ha fullt upp då ja!
Softshell tycker jag är lätt och bra att sy i men det jag har är väldigt tunt och kallt trots att det är fleecefodrat så jag brukar bara använda de täckena när det bara behövs skydd för blåsten
Jag hoppas att softshellen är tunn, för som ensamt material i tex täcken känns den ganska usel :p ska göra en rejäl beställning idag. Tur att vän betalar :rofl:
 
Jag hoppas att softshellen är tunn, för som ensamt material i tex täcken känns den ganska usel :p ska göra en rejäl beställning idag. Tur att vän betalar :rofl:
Jag har haft två olika softshell och den ena var tunnare än den andra men båda räknar jag som tunna. Som lite fleece men platt ich lite hårdare istället för fluffigt. Att den är hårdare och stum tyckte jag gjorde att den var lättare att sy med även med extra lager fleece under.
Åh! Att beställa tygerna är ju det allra roligaste! Speciellt när man slipper betala själv 😁
 
Blev två par nya trosor igår. Gillar egentligen inte den här mönsterskaparen Evielaluve, för hennes mönster är väldigt små I strl. I dessa har jag gjort 2xl (vilket är största strl), och dom är ändå gränsfall till att vara för små. I Runi's bootylicious gör jag strl 42 😑
IMG_20211206_200831.jpg
 
Blev två par nya trosor igår. Gillar egentligen inte den här mönsterskaparen Evielaluve, för hennes mönster är väldigt små I strl. I dessa har jag gjort 2xl (vilket är största strl), och dom är ändå gränsfall till att vara för små. I Runi's bootylicious gör jag strl 42 😑
Visa bifogad fil 81088
Så störigt med sådant! Samma som när jag sytt till mig själv. Både i Burda och ut en mönsterbok från biblioteket fick jag gå upp 4 storlekar mot vad jag har i vanliga kläder!
 
Blev två par nya trosor igår. Gillar egentligen inte den här mönsterskaparen Evielaluve, för hennes mönster är väldigt små I strl. I dessa har jag gjort 2xl (vilket är största strl), och dom är ändå gränsfall till att vara för små. I Runi's bootylicious gör jag strl 42 😑
Visa bifogad fil 81088
Jäklar så fina! Jag har försökt sy trosor och gett upp till och med enklaste jerseytrosorna
 
Så störigt med sådant! Samma som när jag sytt till mig själv. Både i Burda och ut en mönsterbok från biblioteket fick jag gå upp 4 storlekar mot vad jag har i vanliga kläder!
Ja det är sjukt störande! Nog för att jag fortfarande är bred över arslet men 42 och 2xl känns ju mil ifrån varandra 😑
Ja, Burda är hopplösa på det där med storlek tycker jag!
 
Jäklar så fina! Jag har försökt sy trosor och gett upp till och med enklaste jerseytrosorna
Tack!
Äsch, det är ju enkelt att sy trosor! Kan tipsa om just bootylicious från Runi, eller Scrundlewear från Stitch upon a time. Båda mönstren är bra och enkla att sy! Tycker du ska ge det ett nytt försök, du har kanske mindre bitar kvar av ditt favvotyg att använda? 😁
 
Tack!
Äsch, det är ju enkelt att sy trosor! Kan tipsa om just bootylicious från Runi, eller Scrundlewear från Stitch upon a time. Båda mönstren är bra och enkla att sy! Tycker du ska ge det ett nytt försök, du har kanske mindre bitar kvar av ditt favvotyg att använda? 😁
Ja, så då förstår du hur kass jag är 🤣

Tack för tipsen! Tyvärr har jag ingen möjlighet att få ut mönstrena från internet till papper 😓 Är det någon av er som har mönster i (jämförelsevis med tanke på hur knasiga storlekarna verkar vara) 38/M som hade kunnat vara jättegullig och rita av och skicka till mig? Naturligtvis kan jag betala för det i så fall 💖
 
Jag har gett upp både hundtäcken och selar just nu för täckena är för svåra och selarna blir bara fel :arghh: Så nu blir det att försöka vila både huvudet och kroppen lite och sedan ska jag försöka komma ned till djurrummet (som nu kommer bli kombinerat hundträningsrum, syrum och verkstad eftersom marsvinen flyttat upp till lägenheten) och fixa i den planerade syhörnan så jag kommer att slippa allt kaos av sysaker och projekt hemma
 
Ja, så då förstår du hur kass jag är 🤣

Tack för tipsen! Tyvärr har jag ingen möjlighet att få ut mönstrena från internet till papper 😓 Är det någon av er som har mönster i (jämförelsevis med tanke på hur knasiga storlekarna verkar vara) 38/M som hade kunnat vara jättegullig och rita av och skicka till mig? Naturligtvis kan jag betala för det i så fall 💖
Jag har bara ritat av ett par trosor jag hade hemma (som passade) och sytt av det mönstret.
 
Jag har gett upp både hundtäcken och selar just nu för täckena är för svåra och selarna blir bara fel :arghh: Så nu blir det att försöka vila både huvudet och kroppen lite och sedan ska jag försöka komma ned till djurrummet (som nu kommer bli kombinerat hundträningsrum, syrum och verkstad eftersom marsvinen flyttat upp till lägenheten) och fixa i den planerade syhörnan så jag kommer att slippa allt kaos av sysaker och projekt hemma
Vad är det med selarna som blir fel?
 
Jag har, efter mycket om och men, hittat precis rätt spännen och band osv för mina kommande syprojekt. Amazon visade sig vara bra för ringar, så jag får strunta i mitt försök att undvika dem nu... Ingen annan hade precis det jag letade efter.

Nu ska jag "bara" beställa foder, spännen och band. Totalt ska det komma hit 9 meter band, 1m tyg och en miljard ringar och spännen :D Bäst av allt är att jag inte betalar för något av det. Men, lite av grejerna är sådant som kan gå att använda till mina damer, så jag funderar på att beställa någon meter extra här och där...
 
Vad är det med selarna som blir fel?
Först visade det sig att det fattas knappt en meter (en knapp jäkla meter! När det minsta jag kan beställa av den webbingen är 50 yard :arghh:) och när jag skulle sy det som jag klippt till sedan innan så har jag råkat både sätta spännena på fel håll och kommit fram till att bandet är snyggare ”ut och in” för projekten jag planerar och det kom jag på efter att jag hade sytt så jag kommer att få sprätta en massa. Eller så skiter jag i det och beställer helt enkelt ny webbing så kan jag slösa hur mycket som helst 🤣
 
Jag har, efter mycket om och men, hittat precis rätt spännen och band osv för mina kommande syprojekt. Amazon visade sig vara bra för ringar, så jag får strunta i mitt försök att undvika dem nu... Ingen annan hade precis det jag letade efter.

Nu ska jag "bara" beställa foder, spännen och band. Totalt ska det komma hit 9 meter band, 1m tyg och en miljard ringar och spännen :D Bäst av allt är att jag inte betalar för något av det. Men, lite av grejerna är sådant som kan gå att använda till mina damer, så jag funderar på att beställa någon meter extra här och där...
Vad använder du för spännen? Jag har letat på amazon efter allt möjligt till koppel och selar men de har varit jättedyra på allt jag har hittat. Till slut beställde jag massor av rep, pistolhakar och spännen från paracord.eu, hittade äntligen ljusrosa webbing i helt okej kvalité på aliexpress (alla andra säljer bara chockrosa eller för brett för mina hundar) och köpte ringar, d-ringar och ännu fler pistolhakar av en som sålde på Facebook jättebilligt.
Var köper du allt annat du inte köper på amazon?
 
Ja, så då förstår du hur kass jag är 🤣

Tack för tipsen! Tyvärr har jag ingen möjlighet att få ut mönstrena från internet till papper 😓 Är det någon av er som har mönster i (jämförelsevis med tanke på hur knasiga storlekarna verkar vara) 38/M som hade kunnat vara jättegullig och rita av och skicka till mig? Naturligtvis kan jag betala för det i så fall 💖
Jag kan skriva ut åt dig och skicka mot portokostnad :) du får klippa och tejpa själv 😂 och stå ut med att det kan vara utskrivet annat på baksidan, återanvänder nämligen papper från tidigare mönster jag skrivit ut men inte tejpat ihop 😂
 
Jag kan skriva ut åt dig och skicka mot portokostnad :) du får klippa och tejpa själv 😂 och stå ut med att det kan vara utskrivet annat på baksidan, återanvänder nämligen papper från tidigare mönster jag skrivit ut men inte tejpat ihop 😂
Åh det hade varit jättesnällt! Och det spelar ingen roll om det är annat på baksidan. Man ska inte slösa med sådant som kan återanvändas 😁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
746
Senast: Rosett
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 891
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
708
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
956
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp