Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad använder du för spännen? Jag har letat på amazon efter allt möjligt till koppel och selar men de har varit jättedyra på allt jag har hittat. Till slut beställde jag massor av rep, pistolhakar och spännen från paracord.eu, hittade äntligen ljusrosa webbing i helt okej kvalité på aliexpress (alla andra säljer bara chockrosa eller för brett för mina hundar) och köpte ringar, d-ringar och ännu fler pistolhakar av en som sålde på Facebook jättebilligt.
Var köper du allt annat du inte köper på amazon?
Kan skicka länkar i PM om en stund när jag sitter vid datorn :)
 
Jag är nere och ska börja fixa till min nya syhörna och vad hittar jag om inte musskit! Här har inte funnits en enda mus (förutom husdjur) sedan jag skaffade lokalen för mer än 10 år sedan, men nu när jag ska ha ned alla mina sysaker, ja dåååå ska de minsann flytta in 😑
 
Jag behöver en ny symaskin, lyckades få min att fungera ett tag till, men nu hoppar den trådar hela tiden och jag orkar inte längre.

Syr för det mesta bara korsetter och snörliv på maskin, ibland kjolar i ylle/tunnare tyger, men för det mesta är det två lager kanvas och ett lager bomull som sys. Vad vill jag ha för maskin? Jag kan verkligen typ inget om symaskiner, eftersom att jag nästan bar syr för hand, men vill ha en rejäl maskin som orkar mycket och har fin kvalité på stygnen.

Jag vill att den ska kunna sy raksöm, backa och gärna sy styng på samma ställe vid knapptryck. Har typ aldrig använt något annat stygn på min maskin.
 
Jag behöver en ny symaskin, lyckades få min att fungera ett tag till, men nu hoppar den trådar hela tiden och jag orkar inte längre.

Syr för det mesta bara korsetter och snörliv på maskin, ibland kjolar i ylle/tunnare tyger, men för det mesta är det två lager kanvas och ett lager bomull som sys. Vad vill jag ha för maskin? Jag kan verkligen typ inget om symaskiner, eftersom att jag nästan bar syr för hand, men vill ha en rejäl maskin som orkar mycket och har fin kvalité på stygnen.

Jag vill att den ska kunna sy raksöm, backa och gärna sy styng på samma ställe vid knapptryck. Har typ aldrig använt något annat stygn på min maskin.
Ring och bolla med symaskinsdoktorn och dom har ju full koll.
 
Min symaskin kan inte backa utan att man syr stygn framåt först så jag behöver en ny oavsett innan jag blir gråhårig. 😆
Lisas tyger har en del olika maskiner som är prisvärda. Jag själv har en Alfa Hogar Smart, har iof inte sytt korsett på den, men den syr mina grytlappar och spishanddukar utan problem (2 lager vävt bomullstyg, grytvadd + kantband av vävt bomull samt 4 lager vävt bomull med halvkraftigt mellanlägg och frottehandduk).
 
Sytt ett par till trosor.
IMG_20211210_212833.jpg
 
Jag mar nu lite battre sa jag hoppas att jag orkar nagot mer an att jobba snart. Jag behover verkligen ROJA i mitt office/syrum. Jag kan inte gora nagot productivt alls innan jag stadat har. Naja ... snart ar det ledigt fran att kora skolbuss, bara en vecka kvar:banana: men jag har nog inte tid med nagot annat an att ha julafton har for hela familjen, sedan far jag fundera pa att roja upp sa jag kan "skapa" igen. :D
 
Har en meter trikå med hästar på. Tänkte sy till systerdottern. Men vad? Tips!
Vanlig t-shirt funkar ju alltid men känns lite tråkigt..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
747
Senast: Rosett
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 907
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
708
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
964
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp