Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
0FBA52D8-CA12-47F1-A98B-6B90CE07465C.jpeg

Baggydress nummer ett är klar! Sydd helt på vanlig symaskin eftersom overlocken jag ärvt av mamma behöver nya nålar och ny tråd, men det gick utmärkt! Jättepedagogiskt mönster så till och med jag som är total nybörjare fick till det! Lyckades till och med fodra huvan och är så nöjd! Lite skavanker här och där men inget katastrofalt. Nu ska jag bara knappa den så ska dottern få den.
 
Visa bifogad fil 81830
Baggydress nummer ett är klar! Sydd helt på vanlig symaskin eftersom overlocken jag ärvt av mamma behöver nya nålar och ny tråd, men det gick utmärkt! Jättepedagogiskt mönster så till och med jag som är total nybörjare fick till det! Lyckades till och med fodra huvan och är så nöjd! Lite skavanker här och där men inget katastrofalt. Nu ska jag bara knappa den så ska dottern få den.
Jättefin! Tyget var superfint.
 
Har äntligen fått mått på en väns hund, kollat extra noga på allt som ska sys och planerat nästan allt. Nu återstår "bara" att vänta på ringarna som behövs, så kan jag sy hundsele. Jag har dessutom kunnat bolla lite idéer med en annan vän som jag ska sy till, vilket var otroligt bra för hon kom med en hel del smarta tankar kring det hela. Det är lite kul ändå. Det finns många selar i liknande modell som det jag ska sy, men, ingen alls som är exakt likadan. Sådant går tydligen att variera hur mycket som helst ändå.
 
Köpte ett så himla fint tunt kollege-tyg för ett par veckor sen, och jag tror det ska få bli ett par byxor. Tänker mig ett par mjuksbyxor men gärna i lite uppklädd modell. Någon som har ett bra mönster att tipsa om?

Tyget är grått med rosa pioner på, om det hjälper inspirationen :D
 
Jag kämpar på med mina hundtäcken. Har fått färdigt Pings och Pärlas och jag är verkligen inte nöjd men jag har ingen möjlighet att ändra något nu. Undrar om det snart inte hade varit billigare att beställa måttsydda täcken till dem :meh:
F857D509-D16C-4B9C-968C-509641B2F1AC.jpeg
 
Alltså alla här är så duktiga! Jag lyckas bara hjälpligt med det allra lättaste och trosmönstrena jag fick ligger fortfarande och väntar. Jag försöker intala mig själv att det bara är för att jag vill ha klart hundarnas grejer först och inte att det är för att jag inte har en aning om hur jag ska få ihop alla yttepyttebitar till ett vettigt plagg 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
779
Senast: Rosett
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 208
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
749
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
990
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp