Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hämtade hem mitt senaste köp idag. Ser fram emot att bläddra i den.

IMG_20220524_182238.jpg
 
Jag har äntligen fått ordning (nåja) på mitt nya syrum!!
Jag har inte kunnat sy på ett år pga ett par flyttar och att hela min familj bott i ett rum, men nu äntligen :D

Har sytt två par "snabba" byxor (leggings) till min son, men ett par har redan hål på knäna. Han är tre år, så det blir ju lätt så. Hur gör man egentligen för att sy på knäförstärkningar? Jag är ganska nybörjare fortfarande.
 
Jag har äntligen fått ordning (nåja) på mitt nya syrum!!
Jag har inte kunnat sy på ett år pga ett par flyttar och att hela min familj bott i ett rum, men nu äntligen :D

Har sytt två par "snabba" byxor (leggings) till min son, men ett par har redan hål på knäna. Han är tre år, så det blir ju lätt så. Hur gör man egentligen för att sy på knäförstärkningar? Jag är ganska nybörjare fortfarande.
Dubbelt tyg och kanske något mellanlägg eller filt på knäet? Allternativt ett tuffare tyg på utsidan av knäet som tål lite mer hasande.
 
Jackan till systerdottern föll i god jord. Så pass att lillebror vill ha en likadan, fast grön.
Så nu behöver jag grönt tyg. Funderar på strechvelour med detaljer i konstläder. Jäkla skit (eller egentligen väldigt bra :angel: ) att det inte finns nån tygaffär i närheten.
Ska till Göteborg med jobbet på måndag. Har någon timme fritid på eftermiddan, borde hinna ta mig till en tygaffär.
 
Tänkte sy ett par byxor till systersonen. Grön trikå och svarta lappar i konstläder på knäna. Men jag hittar inget bra mönster! Hjälp!

Pojken är fyra år. Jag vill ha lite fickor på mönstret, inte bara vanliga leggings. Och detaljer, typ knälappar, i konstläder.
 
Hjälp! Har fyra meter rosa polyestersammet från Rusta och en beställning på "nånting fint" från min systerdotter. Jag har noll idéer på vad som är "nånting fint" för en sjuåring :arghh: Det är lite lite stretch i tyget, men inte så att det går att göra en vanlig tröja liksom.
Några tips på plagg som skulle funka? Någon som sytt av samma tyg kanske?
Jag har det ljusgröna och tänkte göra en ärmlös jumpsuit till dottern.
 
Tänkte sy ett par byxor till systersonen. Grön trikå och svarta lappar i konstläder på knäna. Men jag hittar inget bra mönster! Hjälp!

Pojken är fyra år. Jag vill ha lite fickor på mönstret, inte bara vanliga leggings. Och detaljer, typ knälappar, i konstläder.
Kids resistance moto från Rad patterns kanske?
 
Ger fan snart upp att sy byxor. Mäter både mig och mönsterdelarna noga, allt borde passa. Men icke! Den här gången för tajt över höfterna. Trots noggrant mätande och noga med sömsmån och allt. Får hålla mig till kjol..
 
Hjälp. Vad gör en med trikåstuvar egentligen? Det är som störst 40xfb men mest är det mindre bitar som känns för stora att bara kasta bort. Försökte googla men fick inte upp något vettigt. Jag har inga barn att sy till och inget behov av hundra mössor haha.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
11
· Visningar
550
Senast: Palermo
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 037
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
610
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
917
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp