Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20220618_085810.jpg

Modellflygsväska är (nästan) klar. Det var inte svårt, men stort och bylsigt att sy. Inte mitt snyggaste jobb men det duger. Saknas en axelrem. Behöver beställa hakar.
 
Jag slängde ihop ett halsband till hundarna idag. Det är tänkt att användas när vi är på kapplöpningsbanan och liknande. När de springer med annan hund behöver de nämligen munkorg, och då är det bra med ett halsband som är lätt att ta på/av trots att munkorgen är på. Lösningen blev ett brett, mjukt fodrat halvstryp som går att förstora såpass att det kan åka över huvud + munkorg på dem.
288919001_2301882516626782_5690684186099898823_n.jpg
289046217_2301882503293450_3115854008151790850_n.jpg
 
Tre misslyckade projekt på två dagar.
Är Jenny Hellström Ruas mönster väldigt små, eller är jag extremt dåligt på att mäta?
Gjorde största storlek på en enkel klänning, den var så liten att jag knappt fick den över huvudet.. Suck. Skjortan passar inte heller, likaså en skjortklänning av samma konstruktör.

Det har gått åt mycket tyg till ingenting. Tur att det varit secondhand tyg..
 
Tre misslyckade projekt på två dagar.
Är Jenny Hellström Ruas mönster väldigt små, eller är jag extremt dåligt på att mäta?
Gjorde största storlek på en enkel klänning, den var så liten att jag knappt fick den över huvudet.. Suck. Skjortan passar inte heller, likaså en skjortklänning av samma konstruktör.

Det har gått åt mycket tyg till ingenting. Tur att det varit secondhand tyg..
Vad tråkigt! Kanske är en kombination av saker? Små mönster, halvdant mätt och kanske du inte har rätt sömsmån? Tänker att många av dina projekt verkar ju bli lite för små. Kan ju vara att du tror du syr med 1 cm sömsmån men du egentligen syr med 1,3 cm. På ett helt plagg blir det rätt mycket. Bara spånar nu 🤷🏻‍♀️
 
Vad tråkigt! Kanske är en kombination av saker? Små mönster, halvdant mätt och kanske du inte har rätt sömsmån? Tänker att många av dina projekt verkar ju bli lite för små. Kan ju vara att du tror du syr med 1 cm sömsmån men du egentligen syr med 1,3 cm. På ett helt plagg blir det rätt mycket. Bara spånar nu 🤷🏻‍♀️
Jag brukar klippa extra sömsmån, även om det ingår i mönstret, just för att jag vet att jag gärna tar i för mycket.

Tror att en stor anledning är att jag har gått upp mycket i vikt och inte riktigt vill erkänna det för mig själv..

Men i just fallet med Hellströms mönster har jag tagit största storleken, trots att L borde passa enligt tabellen (och ärligt, noggrant mätande).
 
Gjorde ett par shorts av en modell jag har sen tidigare, som passar ;)

Det första som hände när de var klara var att katten spydde på dem :meh:
Det är helt enkelt inte meningen att jag ska sy mer på ett tag.
Äsch vilken otur!
Men det är klart att du ska sy :)
Katten tyckte väl bara att det är hög tid att du går emellan och syr henom en leksak eller två!

Klart att det är ruskigt tråkigt med så många motgångar på så kort tid, men du är så bra på det du gör egentligen, och jag tycker att det är så roligt att se dina alster :)
 
Äsch vilken otur!
Men det är klart att du ska sy :)
Katten tyckte väl bara att det är hög tid att du går emellan och syr henom en leksak eller två!

Klart att det är ruskigt tråkigt med så många motgångar på så kort tid, men du är så bra på det du gör egentligen, och jag tycker att det är så roligt att se dina alster :)
Jag tar en liten paus tror jag. För mycket som går fel just nu, det tar på motivationen. Men snart är jag igång igen :D
 
Ok, jag vet att jag sa att jag skulle ta en paus. Men det här tyget skrek att det ville bli ett par shorts. Och vem jag att säga nej till tyg?
16566718577947186478893724385555.jpg

Sitter som en smäck :up: mönstret är Slim pants (perfect fitting pants) från wardrobe by me.
Inte en enda justering och de passar! Hade önskat större fickor, men det gör jag alltid. Nästa gång ska jag nog göra bakfickor också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
762
Senast: Rosett
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 046
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
729
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
980
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp