Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funkar det ok att sy dem även utan coverlock-sömmar? Har en overlock, och en vanlig hushållsmaskin med typ raksöm och zick-zack 😅 funderar på om det kommer se konstigt ut..
Jag har sytt dem med vanlig maskin + ol bara :) jag använde en _/\_/\_ söm istället för cover :) eller bara zick zack
 
Mössömnad till shoppen står på schemat innan jag ska till jobbet. :love:


image1 (10).jpeg
 
Prova sy den precis över där du sytt ihop livet med kjoldelen alternativt i sömsmånen mellan liv och kjol :)
Det funkade helt okej att göra så men det stack ut på andra ställen istället haha. Skrev till en tjej på Instagram som gjort flera stycken och hon hade gått ned en storlek. Så det går nog inte att fixa men tack snälla för hjälpen.
 
Nu sitter jag och klurar på att ordna en sy-adventskalender att sälja i företaget. Så jag frågar er, kära bukefalister - om ni skulle köpa en sy-kalender vad skulle ni då önska att det fanns i? Skulle ni önska olika prisklasser? Hit me med era bästa inputs! 😀:bow:
Jag skulle vilja ha en tygkalender, med trikå! Inser att den blir enorm, men det hade varit så roligt med typ en/ en halv meter ny trikå varje dag :D
 
Nu sitter jag och klurar på att ordna en sy-adventskalender att sälja i företaget. Så jag frågar er, kära bukefalister - om ni skulle köpa en sy-kalender vad skulle ni då önska att det fanns i? Skulle ni önska olika prisklasser? Hit me med era bästa inputs! 😀:bow:
Antingen med adventspaket (4 st), eller en per dag, men då blir det ju genast mycket större kostnad + tid för dig.
Om du skulle ha adventspaket, då hade jag haft vuxen, barn, blandat som kategorier.
Vad jag sett så kostar de flesta kalendrar ca 400 kr mindre än vad värdet är. Så låt säga att du har 4 tyger, 1-1,5 meter i varje paket och så sätter du priset utifrån värdet.
Jag hade främst vart intresserad av tyger, eventuellt sybehör som elastisk spets, limpennor, nålar. Men inte spolar, mönster (mest för att jag bara använder projektor, men ett samarbete med mönsterskapare och få rabattkod till pdf mönster hade vart nått!), clips, tråd.
 
Antingen med adventspaket (4 st), eller en per dag, men då blir det ju genast mycket större kostnad + tid för dig.
Om du skulle ha adventspaket, då hade jag haft vuxen, barn, blandat som kategorier.
Vad jag sett så kostar de flesta kalendrar ca 400 kr mindre än vad värdet är. Så låt säga att du har 4 tyger, 1-1,5 meter i varje paket och så sätter du priset utifrån värdet.
Jag hade främst vart intresserad av tyger, eventuellt sybehör som elastisk spets, limpennor, nålar. Men inte spolar, mönster (mest för att jag bara använder projektor, men ett samarbete med mönsterskapare och få rabattkod till pdf mönster hade vart nått!), clips, tråd.
Tillägg, jag skulle inte vara intresserad om det bara var 50 cm bitar. Men kanske 2 olika bitar mönstrat på 50 cm + 50 cm enfärgat som matchar hade funkat.
 
Jag skulle vilja ha en tygkalender, med trikå! Inser att den blir enorm, men det hade varit så roligt med typ en/ en halv meter ny trikå varje dag :D
Denärmin har kalender, beroende på storlek upp till 15 meter tyg 😁 jag är sugen att köpa deras lyx kalender för 3k 🙈🙈
 
Denärmin har kalender, beroende på storlek upp till 15 meter tyg 😁 jag är sugen att köpa deras lyx kalender för 3k 🙈🙈
Den beställde jag nu :angel: Tyckte att jag kunde unna mig det, även om jag unnat mig väldigt mycket det senaste halvåret. Men vaddå, man ska leva medan man kan :D Jag har nästan fördubblat min lön så nu när jag har råd med grejer har jag blivit lite galen..
 
Den beställde jag nu :angel: Tyckte att jag kunde unna mig det, även om jag unnat mig väldigt mycket det senaste halvåret. Men vaddå, man ska leva medan man kan :D Jag har nästan fördubblat min lön så nu när jag har råd med grejer har jag blivit lite galen..
Jag unnade mig också den 🙈 trots jag blivit student nu 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
785
Senast: Rosett
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 259
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
753
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
991
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp