Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så här ser den första ut som är "som den ska". Där pekar det inte ut något i fram men ser i stort sett gravid ut från sidan 🙈
 

Bifogade filer

  • IMG_20220808_200433.jpg
    IMG_20220808_200433.jpg
    358,7 KB · Visningar: 69
Så här ser den första ut som är "som den ska". Där pekar det inte ut något i fram men ser i stort sett gravid ut från sidan 🙈
Hmm nu ska det ju vara en oversize modell, men jag hade nog gjort ett bystinsnitt på varje omelottdel, där det pekar ut.
Jag hade också försökt rynka ihop det lite mer i midjan, alltså använt en kortare resår (om det är resår i) :)

IMG_20220815_212952.jpg
 
Hmm nu ska det ju vara en oversize modell, men jag hade nog gjort ett bystinsnitt på varje omelottdel, där det pekar ut.
Jag hade också försökt rynka ihop det lite mer i midjan, alltså använt en kortare resår (om det är resår i) :)

Visa bifogad fil 97900
Själva delen med omlott är inte rynkat och det finns ingen resår. Jag testade att knipa ihop och nåla lite för att se om jag kunde rynka just där men då fick jag inte av den för det blev för tajt. Mönstret kanske helt enkelt inte passar min kroppsform. Eller kanske ett tyngre tyg?
 
Själva delen med omlott är inte rynkat och det finns ingen resår. Jag testade att knipa ihop och nåla lite för att se om jag kunde rynka just där men då fick jag inte av den för det blev för tajt. Mönstret kanske helt enkelt inte passar min kroppsform. Eller kanske ett tyngre tyg?
Har du resår du kan testa sy i? Då har du fortfarande vidden men mer rynk.
 
Har du resår du kan testa sy i? Då har du fortfarande vidden men mer rynk.
Ja det har jag. Förstår inte hur jag ska få dit den dock. Omlottdelen ligger precis under brösten redan så vet inte om det räcker till att kunna sy en kanal. Det enda jag sytt utanför en befintlig beskrivning är att lägga till fickor.
 
Ja det har jag. Förstår inte hur jag ska få dit den dock. Omlottdelen ligger precis under brösten redan så vet inte om det räcker till att kunna sy en kanal. Det enda jag sytt utanför en befintlig beskrivning är att lägga till fickor.
Prova sy den precis över där du sytt ihop livet med kjoldelen alternativt i sömsmånen mellan liv och kjol :)
 
Tjoho, imorgon ska jag till Göteborg och sy-mässan! För tyg har jag ju inget hemma :angel:

Nån mer som ska dit?
Tyvärr så hade jag ingen möjlighet till det i år så jag har handlat online istället, fick sms igår om att hämta paket.

Marinblå viskosjersey med rosa flamingo tyckte jag såg spännande ut. Vet dock inte vad jag ska göra med det.

Nu blev jag ju sugen på att sy.
 
Kolla Greenstyle, dom har lite olika varianter på leggings/tights. Cavallo är min favorit :)
Funkar det ok att sy dem även utan coverlock-sömmar? Har en overlock, och en vanlig hushållsmaskin med typ raksöm och zick-zack 😅 funderar på om det kommer se konstigt ut..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
757
Senast: Rosett
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 004
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
725
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
976
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp