Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu blev det en T-shirt med båtringning i blått viskostyg också. Har bara fåglar på ärmar och nedtill kvar på den. Ska snart sy dessa.

Plockat fram de redan tvättade tygerna och förbereder för tillklipning. Måste bara bestämma modeller men är lite inne på att göra favoritmodellen av alla fyra.

Behöver nog börja rensa lite i garderoben också -måste ju få plats med allt det nya...😁
 
Jag försöker sy halsband åt Tilda. Cerise blev jättestort, regnbågsleo stort men ljuslila Leo blev nog bra 😅 hoppas kunna få till dom så bra att jag kan sälja såna här sen.
IMG_20220806_211031.jpg
 
Förra veckan sydde jag mig en M7969 som blev alldeles för stor till och med för att vara oversize. Köpte nytt tyg i helgen och tänkte försöka mig på att minska och förbättra. Blev inte bra alls och kan inte låta bli att känna mig så himla besviken och kass. Saknar kunskapen att förstå vad och varför det blir "fel". Snacka om att förlora all inspiration att fortsätta sy trots att det finns tyg till en likadan som den jag postade i fredags.
 
Förra veckan sydde jag mig en M7969 som blev alldeles för stor till och med för att vara oversize. Köpte nytt tyg i helgen och tänkte försöka mig på att minska och förbättra. Blev inte bra alls och kan inte låta bli att känna mig så himla besviken och kass. Saknar kunskapen att förstå vad och varför det blir "fel". Snacka om att förlora all inspiration att fortsätta sy trots att det finns tyg till en likadan som den jag postade i fredags.
Provade du bara att minska eller gick du ner i storlek också? Vill du så posta gärna bild här så kan vi se om vi Jan hjälpa dig :)
 
Provade du bara att minska eller gick du ner i storlek också? Vill du så posta gärna bild här så kan vi se om vi Jan hjälpa dig :)
Försökte minska. Mönstret går att köpa separat i stl xs-m och l-xxl. Jag ligger mellan m och l och köpte l-xxl för att vara på säkra sidan. Gjorde i alla fall en topp nu för att inte slösa lika mycket tyg. V-ringningen ligger som sagt bra nu där den i förra versionen glappade som tusan. Har tagit bort tyg i bakstycket genom att lägga lite av mönstret utanför vikningen när jag klippte (det blev bra). Minskade även bredden på "kjolen" för att få mindre volym men tog bort alldeles för mycket så nu är det knappt någon rynkning alls. Det är lätt att göra rätt om det blir en nästa gång. Problemet nu är att det viker ut sig precis framför brösten på ett väldigt osmickrande sätt. Jag gissar att det är för att jag flyttat på omlottens "grund" och satt det längre isär. Men om det inte sitter så blir det glapp. Tyget är en bomullspoplin om det hjälper.
 

Bifogade filer

  • IMG_20220815_205746.jpg
    IMG_20220815_205746.jpg
    439,3 KB · Visningar: 46
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
785
Senast: Rosett
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 259
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
753
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
991
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp