Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hjälpte en bekant att klippa ut en klänning till konståkningen. Det blev utomhus för fiket var stängt. När jag kommer in för att min dotter skulle träna så möter jag en skeptisk sju åring och bekantingen säger att hon (7 åringen) tvivlar på att bekantingen kommer att få ihop den och skulle hellre se att jag sätter ihop den.
älskade gullungar så klart jag hjälper till♥️
 

Bifogade filer

  • E64E1D45-9E1F-462D-9FFA-E8750762B89A.png
    E64E1D45-9E1F-462D-9FFA-E8750762B89A.png
    429,2 KB · Visningar: 97
Jag har nu gjort klart sonsonen's shorts. Har jag tur kan han ha dem i tva veckor, eller sa. :cautious: Jag har matt honom, jag har foljt monstret till punkt och pricka ... Nastan i alla fall. Det enda avsteget pa det har projectet ar att jag la pa banden runt fickorna. Fickorna ar sjalvklart fodrade.:cautious: Jag har nu sett en mangd YouTubes om fickor ... och lart mig att det formodligen ar olagligt att inte fodra fickor. :meh:
Det ska bli mycket intressant att se om han kan fa pa sig T-skjortan. Det ser oerhort liten ut nar jag tittar pa den. Oh well... pa't igen. Nu ska jag klippa ut till en skort for Camilla.:p Jag lar mig nya saker varje gang jag syr, eller ens sitter vid symaskinerna sa det far helt enkelt bli traning om han inte kan ha det.:D


IMG_2072.JPG
 
Till min overaskning blev t-skjortan till Nalle (barnet heter Bjorn ... utan prickar over o :p) precis lagom och shortsen har ovanfor nastan lite stora.🤔 "Who'd have thunk" :confused:

Nu har jag i alla fall klippt till ett par leggings och en t-skjorta till Camilla. De har blir svarta for att passa under tunikan och aven till annat sa klart. Sa fort jag tvattat tyget blir det ocksa en t-skjorta och ett par leggings i rosa, Jag gillar nar det matchar.:p
 
Har så mycket fantastiska små lappar av mönstrat Jerseytyg. Funderar på om man kan ta vara på dem på nått sätt? Gör mjukisdjur kanske? Någon som gjort det av jeresey?
 
Har så mycket fantastiska små lappar av mönstrat Jerseytyg. Funderar på om man kan ta vara på dem på nått sätt? Gör mjukisdjur kanske? Någon som gjort det av jeresey?

Medan jag letade efter monster till barn sag jag en fantastisk cirkle kjol gjord som en quilt i jersey. Den var SUPER fin, fodrad forstass men jag blev riktigt sugen att leta efter lampliga bitar att kopa for att astadkomma en liknande. :p
 
Medan jag letade efter monster till barn sag jag en fantastisk cirkle kjol gjord som en quilt i jersey. Den var SUPER fin, fodrad forstass men jag blev riktigt sugen att leta efter lampliga bitar att kopa for att astadkomma en liknande. :p
Åh, det lät ju fint! Minns du var du hittade mönstret?
 
@Ceta , jag tror att jag sokte pa cirkle skirt for toddler, eller liknande. Som jag forstod det var det bara att hitta bitarna och sy ihop som en quilt. (Jag skulle gora ett pappers monster och lagga ut bitarna pa, man jag har ocksa en tendens att ta mig vatten over huvudet:p)

Jag har nu sytt fel igen. :cautious: Att det ska vara sa svart att komma ihag ordningen man satter ihop de olika delarna av plaggen. Naja, da jag envisas med att gora om, eller helt hitta pa egna monster hela tiden 🤓 nar jag inte riktigt kan och vet hur. Nu ska jag klippa bort den som jag gjort (jersey med en serger) och gora om och satta i armarna forst. :o lol
 
Jag har gjort en upptakt. Jag har svart trad till "looparna" pa min serger men kom pa ideen att har knall rosa till nalarna. SA himla kul. Nu har jag verkligen lart mig nagot nytt. :D
 
Jag kan ha köpt lite fler mönster 🙈 Både PDF och några fysiska.
Måste verkligen ta tag i projektorn och få upp den i taket. Inte så sugen på att skriva ut mönster på 40-50 sidor liksom.. En del av mig funderar på om jag kan projicera mönstret på väggen och på något sätt rita av det där. Så slipper jag greja med att borra i taket :angel: tejpa upp mönsterpapper på väggen istället. Haha, ja varför inte? Tror banne mig att jag ska testa :D
 
Jag kan ha köpt lite fler mönster 🙈 Både PDF och några fysiska.
Måste verkligen ta tag i projektorn och få upp den i taket. Inte så sugen på att skriva ut mönster på 40-50 sidor liksom.. En del av mig funderar på om jag kan projicera mönstret på väggen och på något sätt rita av det där. Så slipper jag greja med att borra i taket :angel: tejpa upp mönsterpapper på väggen istället. Haha, ja varför inte? Tror banne mig att jag ska testa :D
Själv tycker jag att hela grejen med projektor är att slippa det extra momentet att rita och klippa. Det går typ hundra gånger fortare att skära ut ett mönster med projektorn än med papper 😅🙈
 
Behöver köpa symaskin då den gamla inte finns mer.
Har tittat lite på husqvarna 2000 SLE, någon som vet om det är något att satsa på?
 
Fick ge upp min klänning :( kan bara konstatera att det mönstret är inte gjort för mej. Hon jag syr hos slängde ihop en till klänning i samma mönster och provade på sin dotter som den satt perfekt på. Hon har gjort klänningar efter detta mönstret tidigare och aldrig stött på det här förut. Vi har meckar och haft oss med den där stackars klänningen och gjort om, men den vill inte funka på mej. Så nu måste jag hitta på nått annat istället. Suck.
 
Fick ge upp min klänning :( kan bara konstatera att det mönstret är inte gjort för mej. Hon jag syr hos slängde ihop en till klänning i samma mönster och provade på sin dotter som den satt perfekt på. Hon har gjort klänningar efter detta mönstret tidigare och aldrig stött på det här förut. Vi har meckar och haft oss med den där stackars klänningen och gjort om, men den vill inte funka på mej. Så nu måste jag hitta på nått annat istället. Suck.

Så är det ju ibland, alla mönster passar inte alla kroppar. Jag vet inte hur många gånger jag gjort plagg som inte passar i modellen. Det är lika tråkigt varje gång..
 
Här är en till som känner sig kass just nu.
Skulle göra en enkel topp i vävt tyg. Hade en bit fintyg som räckte precis. Klipper ut alla delar, ska börja sy.

Jag har klippt fel :banghead: istället för att klippa ut bakstycket mot vikt kant har jag klippt två separata delar. Bara hoppas att jag kan dra in lite på sömsmånen i sidorna så det går att rädda..
 
Så är det ju ibland, alla mönster passar inte alla kroppar. Jag vet inte hur många gånger jag gjort plagg som inte passar i modellen. Det är lika tråkigt varje gång..
Nä det märktes. Brukar få greja och mixa men den här gången spelade det ingen roll vad vi än gjorde. Verkligen trist. Och jag har så svårt att komma igång med nya projekt åxå. Svårt att hitta på nått kul
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
759
Senast: Rosett
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 023
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
725
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
979
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kaninskrik
  • Kön kattungar
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp