Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Glömde skriva att jag även sytt tunt med den och den är lika snäll hela tiden. Det enda jag har hittat att ”klaga” på är att den skulle kunna vara lite snabbare när man syr längre och enformiga sömmar
 
Glömde skriva att jag även sytt tunt med den och den är lika snäll hela tiden. Det enda jag har hittat att ”klaga” på är att den skulle kunna vara lite snabbare när man syr längre och enformiga sömmar
Vad är det för maskin du har? Jag behöver inte en snabb maskin, jag behöver bara en rejäl och pålitlig(!) maskin :p
 
Alfa heavy duty. Jag har bara haft den några månader så vet inte hur pålitlig den är i längden men priset var så bra att jag valde att chansa
Då ska jag försöka kika lite mer på den. Kunde bara hitta den på Lisas tyger och där var den slut i lager. Vet inte om det går att köpa från någon annan butik?
 
Då ska jag försöka kika lite mer på den. Kunde bara hitta den på Lisas tyger och där var den slut i lager. Vet inte om det går att köpa från någon annan butik?
Den finns bara hos lisas, enda åf I Sverige. Kolla om hon har den på förköp? Dom håller på att packa ner den fysiska butiken, då dom lägger ner den och enbart kör online, så jättemycket är slut i webbutiken nu. Dom är mitt uppe i flytten.
 
Jag agnade ungefar 2 timmar till att forsoka tra min serger (Brother sa det ar enligt uppgift den som ar lattast att tra :cautious:) i gar kvall ... men kunde inte se sa sma saker tillrackligt bra for att fa till det. Nu knipsade jag av en "nalpatradare" sa den blev kortare och pa nagot magiskt satt loste det alla mina problem🤷‍♀️

Nu ar kjolarna fallade, shortsen ser ut som shorts, nu ska de bara fallas innan jag kan sy ihop elandet.
 
Sa sondottern's skort ar klar. Jag vet inte hur manga ganger jag har repat upp, och fatt borja om. Inte kom jag ihag att det var sa himla krangligt att sy barnklader. :cautious:
Det KAN handa att jag tog lite mer tid pa mig att lara mig "back then" sa jag inte behovde gora om sa ofta.😋 Det ar dock en smula irriterande att vara "perfectionist" och anda forsoka sig pa genvagar som jag inte har en aning om de fungerar eller inte.😆
Jag ar dock nojd med resultatet och att jag vagade mig pa att gora shortsen i stretch material fast kjolen ar vavt material.

och nu ska jag bestalla namnlappar, "Handmade with love by Farmor". Den har kjolen fick ett bi urklippt ur ett annat tyg for att markera var bak ar.

IMG_3641.JPG
 
Nu har jag hittat en tysk(?) sida som säljer lila softshell. Känns som om sådant annars är helt omöjligt att få tag i. Sidan ser seriös ut, så jag kanske ska kolla upp det lite mer ordentligt senare och lägga en beställning. Känns som om jag kollat överallt efter fin softshell, men utan att hitta något.
 
Jag måste få ihop nya täcken till hundarna men jag kan verkligen inte 😞 Jag vet vad jag vill ha men jag har inte hjärnkapaciteten att ta mig dit 😞
 
Sytt ett par brallor som sitter perfekt sånär som på en kanske två centimeter för långa. Och en stooor miss:
Tyget är sticksigt! :arghh:

Nåja, jag har ju mönstret klart och kan sy ett par till i ett bättre tyg.
 
Vet ni om det finns något smidigt sätt att bröstvårtesäkra utan att sy in extra kupor? Har försökt googla men kommer inte fram till något.
 
Vet ni om det finns något smidigt sätt att bröstvårtesäkra utan att sy in extra kupor? Har försökt googla men kommer inte fram till något.
Klistra fast såna pasties eller vad det heter? Googla bröstvårtsskydd så får du upp lite olika :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
821
Senast: Rosett
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 594
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
794
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 014
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp