Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har bara handlat tyg på eBay någon enstaka gång, vilket funkade bra. Kolla bara måtten, ibland säljs det i ganska små bitar, typ som a4 😅
Det finns sådana yttepytte men också 50*145 och det står att de klipper i en hel längd om man vill ha mer än en bit. Det är kvalitén jag nojjar mest om för det är inte jättebilligt och jag är pank 😅 Iofs har jag köpt tyg i Sverige också som visat sig vara tunt och dåligt så det är ju också att chansa 🤔
 
Det finns sådana yttepytte men också 50*145 och det står att de klipper i en hel längd om man vill ha mer än en bit. Det är kvalitén jag nojjar mest om för det är inte jättebilligt och jag är pank 😅 Iofs har jag köpt tyg i Sverige också som visat sig vara tunt och dåligt så det är ju också att chansa 🤔
Står det något hur mycket det väger? Det kan vara en indikation hur tjock det är :)
 
Sytt lite plagg till ett litet barn med akut behov av kläder (välgörenhet - Önskestjärnan)
IMG_20230314_154603.jpg
 
Mitt första försök att rita eget mönster till en löptrosa. Jag utgick ifrån en köpt som satt bra (helt otroligt, men tillslut hittade jag en!) och gjorde några justeringar. Nu ska jag testa ytterligare någon variant. Någon med fållade kanter och någon med vikresår. Min symaskin vägrar sy fast utanpåliggande resår/kalsongresår, så det fick jag ge upp. :cautious: Oavsett söm eller nål så blir det trassel med tråden, konstiga stygn eller att några av gummitrådarna går sönder och sticker ut. Så nu får jag testa mig fram och se vad som funkar istället.
IMG_20230315_101021.jpg
 
Mitt första försök att rita eget mönster till en löptrosa. Jag utgick ifrån en köpt som satt bra (helt otroligt, men tillslut hittade jag en!) och gjorde några justeringar. Nu ska jag testa ytterligare någon variant. Någon med fållade kanter och någon med vikresår. Min symaskin vägrar sy fast utanpåliggande resår/kalsongresår, så det fick jag ge upp. :cautious: Oavsett söm eller nål så blir det trassel med tråden, konstiga stygn eller att några av gummitrådarna går sönder och sticker ut. Så nu får jag testa mig fram och se vad som funkar istället.
Visa bifogad fil 114475
Såg dom på fb, så sjukt söta!
 
Mitt första försök att rita eget mönster till en löptrosa. Jag utgick ifrån en köpt som satt bra (helt otroligt, men tillslut hittade jag en!) och gjorde några justeringar. Nu ska jag testa ytterligare någon variant. Någon med fållade kanter och någon med vikresår. Min symaskin vägrar sy fast utanpåliggande resår/kalsongresår, så det fick jag ge upp. :cautious: Oavsett söm eller nål så blir det trassel med tråden, konstiga stygn eller att några av gummitrådarna går sönder och sticker ut. Så nu får jag testa mig fram och se vad som funkar istället.
Visa bifogad fil 114475
Har du kollat så nålen inte är trubbig/trasig då kan man få hoppstygn och att den drar med sig trådar.
 
Ja, jag har provat med nya nålar, nålar av olika märken etc. Den vill inte, helt enkelt. :cautious: Tur att den sköter sig för det mesta annars.
Jag brukar också ha problem med kalsongresår, just att gummitrådarna följer med ut. Ibland funkar det med en "gammal stretch nål" och ibland duger inte ens nya microtex nålar (som är "vassare") 🤷🏼‍♀️ skitstörigt.
 
Mitt första försök att rita eget mönster till en löptrosa. Jag utgick ifrån en köpt som satt bra (helt otroligt, men tillslut hittade jag en!) och gjorde några justeringar. Nu ska jag testa ytterligare någon variant. Någon med fållade kanter och någon med vikresår. Min symaskin vägrar sy fast utanpåliggande resår/kalsongresår, så det fick jag ge upp. :cautious: Oavsett söm eller nål så blir det trassel med tråden, konstiga stygn eller att några av gummitrådarna går sönder och sticker ut. Så nu får jag testa mig fram och se vad som funkar istället.
Visa bifogad fil 114475
Innan jag såg bilderna trodde jag du menade trosor till människor som springer och blev väldigt fundersam över hålet… :laugh:
 
Funderar på att modifiera mönstret jag använt två gånger genom att göra en v-ringning eftersom jag egentligen trivs bättre i det. I princip kan jag väl bara rita av halsen från en topp jag har i skåpet för att sno en form jag gillar, så länge det ser rimligt ut med storleksproportioner osv.?

Har kikat på youtube-videos för olika varianter att sy halskanten, så det bör inte bli några problem med det. Men jag funderar på hur viktigt det är att ha riktig muddväv till kanten?
Vill helst inte ha en avvikande färg i halsen. Kan ändå inte få hem någon mudd på ett bra tag. Men tyget är inte det stadigaste. Blir det bara dåligt om jag kantar med tyget?
 
Jag brukar också ha problem med kalsongresår, just att gummitrådarna följer med ut. Ibland funkar det med en "gammal stretch nål" och ibland duger inte ens nya microtex nålar (som är "vassare") 🤷🏼‍♀️ skitstörigt.
Inte för att jag gillar att du också har problem med det ibland, men skönt att veta att jag inte är ensam. Då är det kanske inte mig det är fel på. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
788
Senast: Rosett
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 331
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
774
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
992
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp