Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack. Jag har en liten som jag använder vid korttillverkning. Att det fanns i din storlek hade jag ingen koll på. En sådan måste införskaffas!

/Lizzie
Den I min storlek är dyr, rubt 900 kr tror jag på Amazon (typ 1500-1900 i svenska butiker tror jag), men 60x90 är mer vanlig storlek och är inte lika dyr, runt 500 kr. Finns större med, men då blir dom ännu dyrare tyvärr 😂
 
Men skit. Skulle sy en klänning. Frid och fröjd, mätte att tyget skulle räcka och började klippa. Bara det att jag missat att kjolvåden var mot vikt kant -.-
Så nu har jag delar till 3/4 klänning. Det saknas en bak-kjolvåd.

Som tur väl var hade jag sparat lappen med var jag köpt tyget (vilket är väldigt olikt mig) och hon kommer till Malmö-mässan i helgen. Hoppas hon har med just det tyget!
 
Men skit. Skulle sy en klänning. Frid och fröjd, mätte att tyget skulle räcka och började klippa. Bara det att jag missat att kjolvåden var mot vikt kant -.-
Så nu har jag delar till 3/4 klänning. Det saknas en bak-kjolvåd.

Som tur väl var hade jag sparat lappen med var jag köpt tyget (vilket är väldigt olikt mig) och hon kommer till Malmö-mässan i helgen. Hoppas hon har med just det tyget!
Skriv till henne och kolla om hon kan ta med annars! Eller om det går att beställa på nätet och hämta på mässan?
 
Ägnar dagen åt att städa I syrummet och organisera om i ett av tygskåpen. Det här är varför jag borde ägna mer tid åt att sy och mindre åt att shoppa tyg. :o

Collage_2023-03-22_11_48_30.jpg
 
I have a confession to make! Idag har jag varit inne i både en stor pysselbutik OCH en stor tygaffär UTAN att köpa tyg! Jag borde få en medalj eller något. :DJag köpte bara det jag behövde; dvs tråd i en speciell färg (... för att matcha tyg jag köpte på Sthlms-mässan :angel: ), nya nålar, svart kardborreband och laglappar till hästarnas trasiga täcken.
 
Jag vill sy nånting men har ingen aning om vad :arghh: Hittar ett mönster jag blir lite sugen på, börjar leta tyg, hittar ett tyg som passar till ett annat projekt, börjar leta mönster, hittar ett mönster... Och så vidare i en ond spiral. Jag har en stor hög med mönster på klippbordet och har dragit ut typ allt tyg på golvet..
 
Hittade en bunt utklippta plagg och en halvsydd klänning när jag städade igår och bestämde mig för att beta av en del av det. Klänning stl 56 och långärmad t-shirt stl 128.

Klänningen var tänkt till en liten tjej som nu närmar sig skolåldern och jumpern var tänkt till min yngsta som nu är nästan 17. :laugh: Det har således legat ett tag...

Collage_2023-03-23_19_21_13.jpg


Men jag påmindes återigen om att jag avskyr att fålla jumprar. Föredrar helt klart andra varianter på avslut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: Rosett
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 089
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
732
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
980
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp