Sytråden del 4

Nu var det ett tag sedan jag var aktiv här, men det var länge sedan jag hade något projekt på gång... Så jag börjar med denna:
1712477850161.png

För mig var det ganska enkelt. Overlock har jag ingen, och symaskinen jag använder står mest och samlar damm eftersom jag syr för hand allt som oftast. Drömmen hade snarare varit att ha ett sewing space - nu är mitt vardagsrum det :P Bobbin thread hade varit nice, men syr som sagt ganska sällan på maskin, och använder sällan mönster då jag mer går efter andras blogginlägg eller existerande plagg. Sew-jo vet jag inte riktigt vad det är, och peppar peppar, mina saxar har inte blivit oskarpa än!
 
Jag har gjort ett gäng fula små rosetter med säkerhetsnålar att sätta på öronmuffarna så jag slipper ställa mig och knyta varje gång jag vill byta färg. Ska fixa några färger till men det är så pillemojsigt så det orkar jag inte idag 😅
IMG_8199.jpeg
 
Ska sy en Kaede tool belt från Waffle patterns. Så sjuuukt många delar! Jag blir alldeles matt bara av att titta på instruktionerna.. Det är massvis med fickor, vilket ju är lämpligt på ett verktygsbälte. Hennes mönster är kalasbra!
 
IMG_20240417_111944.jpg

Har sytt för första gången på länge. Känns kul att ha kommit gång. Tröjan passar helt okej men känner mig inte nöjd. Har sytt den här modellen tidigare och då hade tyget tydligen mindre stretch. Har ingen OL så alla kanter är råa. Senast jag testade att göra en överkastade(?) söm så gled trådarna isär i sömmen när plagget satt på. Har ingen fysisk instruktionsbok till symaskinen heller och tycker det är rörigt att läsa den online. Men men, nästa plagg blir bättre.
 
Visa bifogad fil 143473
Har sytt för första gången på länge. Känns kul att ha kommit gång. Tröjan passar helt okej men känner mig inte nöjd. Har sytt den här modellen tidigare och då hade tyget tydligen mindre stretch. Har ingen OL så alla kanter är råa. Senast jag testade att göra en överkastade(?) söm så gled trådarna isär i sömmen när plagget satt på. Har ingen fysisk instruktionsbok till symaskinen heller och tycker det är rörigt att läsa den online. Men men, nästa plagg blir bättre.
Älskar selmas trädgård, ser ut som en fin modell. Zickzack ska väll räcka på stickat?
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
473
· Visningar
12 122
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 789
Senast: bollen__
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 852
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 852
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp