Sytråden del 4

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 599
  • Visningar Visningar 88 067
Ett set till en polis-bebis :)
IMG_20250522_223817.webp

Började rita av mönstret till klänningen, och inser att hela klänningen ska fodras 😬 så inte nog med att klänningen kräver 4,5m tyg, så ska det till lika mycket fodertyg.
Vad ska man tänka när man köper tyg för sådant? Och är foder rätt ord för ”lining”?

Började rita av mönstret till klänningen, och inser att hela klänningen ska fodras 😬 så inte nog med att klänningen kräver 4,5m tyg, så ska det till lika mycket fodertyg.
Vad ska man tänka när man köper tyg för sådant? Och är foder rätt ord för ”lining”?
Att tvätta tyget innan man klipper för det krymper rejält.

Att tvätta tyget innan man klipper för det krymper rejält.
Tack för tipset! Men vad för tyg ska jag köpa? 🙈 vill helst inte ha sånt där silkigt tyg, men det kanske alltid är det som avses? Framgår inte av mönstret tyvärr, så hoppades att fodret skulle vara av typ samma tyg som klänningen…

Tack för tipset! Men vad för tyg ska jag köpa? 🙈 vill helst inte ha sånt där silkigt tyg, men det kanske alltid är det som avses? Framgår inte av mönstret tyvärr, så hoppades att fodret skulle vara av typ samma tyg som klänningen…
Lite osäker på kvalitén på ditt tyg, men ett alternativ är ju att vara fodra livet I samma tyg om det räcker :)
Annars försök hitta ett tyg som känns lika som ditt.

Lite osäker på kvalitén på ditt tyg, men ett alternativ är ju att vara fodra livet I samma tyg om det räcker :)
Annars försök hitta ett tyg som känns lika som ditt.
Kan fodring av kjolen hjälpa att ge mer fall på den? I så fall ska jag nog göra det på ”skarpa” versionen av klänningen i alla fall :)

Blev det fest i byxorna? Snygg färg på dom 👍
Imponerad att du sytt byxor I materialet, hade aldrig gjort det själv, men då syr jag aldrig byxor själv utöver tights eller mjukisbyxor typ 😅
Yes! Det blev party iförd byxorna! Insåg under kvällen varför modulen var för stretchigt tyg, det blev närmast akrobatiska övningar när jag skulle böja mig ner... 😂🙈

Men flera som berömde dem utan att veta att jag gjort dem själva! :bump:

Yes! Det blev party iförd byxorna! Insåg under kvällen varför modulen var för stretchigt tyg, det blev närmast akrobatiska övningar när jag skulle böja mig ner... 😂🙈

Men flera som berömde dem utan att veta att jag gjort dem själva! :bump:
Vad kul, det är så roligt när man får beröm 🤩
Hahaha jaa, det är viktigt att ha mönster för rätt typ av tyg när det kommer till stretch/stumt 😅

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 750
Senast: Takire
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 154
Senast: Sharpless
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 581
Senast: Edla
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 339

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka