Sytråden del 5

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 656
  • Visningar Visningar 23 827

Bukefalos 30 år!

Siffrorna är hur många rutor (korsstygn) det är :) motsvarar rutorna på aida-väven om man använder den, vilken kanske är mer lämpad att börja med än linne lr evenweave. De stora svarta pilarna visar vars mitten är. Finns lite olika skolor, men jag följer den där man hittar mitten och börjar där (cross country? 🤔)
Tack!! Jag tänkte definitivt använda en aida-väv för detta, den jag såg hade en svart sådan 😍 hoppas på att panduro kanske har det.

Visste inte att det fanns olika skolor, men det makes sense att börja med mitten så att man inte råkar gå utanför ringen. Men hur vet man hur många rutor en ring räcker för? Man behöver väl inte räkna för hand? 😬

Tack!! Jag tänkte definitivt använda en aida-väv för detta, den jag såg hade en svart sådan 😍 hoppas på att panduro kanske har det.

Visste inte att det fanns olika skolor, men det makes sense att börja med mitten så att man inte råkar gå utanför ringen. Men hur vet man hur många rutor en ring räcker för? Man behöver väl inte räkna för hand? 😬
Ookej, så om en ödla har drygt 40 rutor och en väv har 6.4 rutor per cm... Fasen, jag visste inte att denna hobby innebar matte :rofl:😅
Kan man räkna 40/6.4 = 6,25? Fast det låter orimligt litet med 6,25 cm?? :confused::arghh: Jag har lite dyskalexi :bag:

Ookej, så om en ödla har drygt 40 rutor och en väv har 6.4 rutor per cm... Fasen, jag visste inte att denna hobby innebar matte :rofl:😅
Kan man räkna 40/6.4 = 6,25? Fast det låter orimligt litet med 6,25 cm?? :confused::arghh: Jag har lite dyskalexi :bag:
Finns olika storlekar på väv oxå :) större (färre rutor/cm) är ofta lättare jobba på. Svart är ett sattyg, så där skulle jag iaf rekka större 😅 har påbörjat ett på svart aida 18ct (7,2 rutor/cm), och fasen, måste ha lampa bakom för att se hålen 🙈
Aida 14 (5,4 rutor/cm) känns som ganska standard storlek?

Matten känns som det kanske stämmer? 😅 blir inte så stort 🙈

@Asko jag brukar också börja i mitten :) här har jag förberett och märkt upp min väv med sytråd och delat upp den i 4 delar, så mönstret jag har är uppdelat så (köpt mönstret på Etsy, så skrivit ut det).
Jobbar mig igenom en fjärdedel innan jag går på nästa :)
Själv tycker jag att mönstren du visat är lite för simpla och tråkiga, och jag hade tröttnat på att det inte händer något 😅

IMG_20260517_190534.webp

Finns olika storlekar på väv oxå :) större (färre rutor/cm) är ofta lättare jobba på. Svart är ett sattyg, så där skulle jag iaf rekka större 😅 har påbörjat ett på svart aida 18ct (7,2 rutor/cm), och fasen, måste ha lampa bakom för att se hålen 🙈
Aida 14 (5,4 rutor/cm) känns som ganska standard storlek?

Matten känns som det kanske stämmer? 😅 blir inte så stort 🙈
Hm, då kanske jag inte tänker så tokigt med matten då. Kan ju vara ok som en start 🤪

@Asko jag brukar också börja i mitten :) här har jag förberett och märkt upp min väv med sytråd och delat upp den i 4 delar, så mönstret jag har är uppdelat så (köpt mönstret på Etsy, så skrivit ut det).
Jobbar mig igenom en fjärdedel innan jag går på nästa :)
Själv tycker jag att mönstren du visat är lite för simpla och tråkiga, och jag hade tröttnat på att det inte händer något 😅

Visa bifogad fil 185439
Vad fin! Jag är lite rädd att jag ska tröttna snabbt och vill ha lite mera typ goth tema om dessa ska upp på mina väggar, dvs inte så många färger :o

Och så har jag sparat några med betydligt mera detaljer, tex nedan :angel:
1601.webp

Någon på etsy har också såna som de säljer färdiggjorda som är lite mera goth och häftigare, tänkte att om jag blir mera säker i framtiden så kan jag ju ta inspiration från dem :angel:

Jag gillar speciellt de som ser gulliga ut men när man tittar närmare så säger de någon svordom :D jag kan tänka mig en av rosorna jag har tillsammans med "surviving out of spite" eller "fuck you" i vacker skrivstil :D

Måste bara hitta något mönster för skrivstil då.

Jag gillar speciellt de som ser gulliga ut men när man tittar närmare så säger de någon svordom :D jag kan tänka mig en av rosorna jag har tillsammans med "surviving out of spite" eller "fuck you" i vacker skrivstil :D

Måste bara hitta något mönster för skrivstil då.
Eller ännu bättre, "Thanks, it's vintage" i mindre stil över rosen :rofl:

Liknande trådar

• Sytråden del 4
  • Jag vill bli mer sparsam
  • Mod att våga starta en relation
  • Vad gör DU för att hjälpa till med integrationen?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka