Sytråden del 5

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 656
  • Visningar Visningar 23 825

Bukefalos 30 år!

Blev snorgrön velour 😅
IMG_20260628_130642.webp

IMG_20260628_171405.webp

Sytt ett par byxor. Gjorde inte fickor på de första så jag hade inte läst instruktionerna ordentligt. Fick sprätta och sy dit mitt i istället för i början. Gillar inte konstruktionen så lär göra andra fickor på nästa par. Lyckades även sy igen öppningen 😅 Tur att han ändå inte har behov av att stoppa något i den. Har klippt ut två par till, en i samma storlek och en i storleken större. Båda två av retro sängkläder med nallar på. Fick lite dåligt samvete när jag klippte i dem.

Visa bifogad fil 187428
Sytt ett par byxor. Gjorde inte fickor på de första så jag hade inte läst instruktionerna ordentligt. Fick sprätta och sy dit mitt i istället för i början. Gillar inte konstruktionen så lär göra andra fickor på nästa par. Lyckades även sy igen öppningen 😅 Tur att han ändå inte har behov av att stoppa något i den. Har klippt ut två par till, en i samma storlek och en i storleken större. Båda två av retro sängkläder med nallar på. Fick lite dåligt samvete när jag klippte i dem.
Jättesöta!
Fickor är överskattat till bebisar. Om de inte är stora nog att rymma typ napp och blöjor :rofl:

Någon som har tips på ett (helst gratis) mönster på små möss, eller andra små gosedjur? Tänkte testa att sy lite tröstemöss av stuvhögen, så går det till gott ändamål :)

Någon som har tips på ett (helst gratis) mönster på små möss, eller andra små gosedjur? Tänkte testa att sy lite tröstemöss av stuvhögen, så går det till gott ändamål :)
Jag ska ha på delfin nånstans i gömmorna, och sån där typisk kattleksaksmus. Och en orm men det kanske inte är så poppis :rofl:
Kan gräva lite i eftermiddag och se vad jag hittar.

Ska nog slå till å shoppa mig ett "korsett"mönster, hade det mesta redan, men plastfjäder är beställt.

Blir inget historiskt korrekt mönster, typiskt ren faire, men nånstanns ska man ju börja oxå 🙈

Landat i den från French Meadows. Tittat igenom genomgången på youtube, och ser görbart ut.

Ja, eget mönster kommer sitta bättre, men det får bli nästa steg. Inte så mycke tuttsupport..men har ju typ nada kvar så 🙈
Kommer bli tunnare linnemix till yttertyg å nå bomullstyg på insidan. Förmodligen alldeles för tunnt, men ska ju inte surra ihop mig nå mycke alls, och vill ju att maskinen ska överleva oxå 🙈

Ohlsons hade bara 7mm rigeline, mönstret vill ha 12mm (till plattorna fram å bak) men får väl lägga en extra stump lr nått..

Men spännande ska det bli iaf 😅

Vispade ihop en t-shirt till sonen.
IMG20260703135301.webp

Ångrar att jag inte sydde fast kossan. Men men, det håller väl nån tvätt i varje fall.

Allting krånglade. Alla tre symaskinerna och strykjärnet. Men till slut gick det. Måste rengöra sulan på järnet. Undrar var jag kan hitta sånt där stift med rengöring. Vill inte beställa, då måste jag ju vänta länge.

Satt med ett korsstygn mönster i flera dagar men kände att jag började tappa suget lite då jag upptäckt ett par misstag som jag får anpassa mig efter och mycket byten mellan olika färger på litet område. Så jag har bestämt mig för att lägga den åt sidan och byta till ett annat som har lite mera större områden med enstaka färger.

Satt med ett korsstygn mönster i flera dagar men kände att jag började tappa suget lite då jag upptäckt ett par misstag som jag får anpassa mig efter och mycket byten mellan olika färger på litet område. Så jag har bestämt mig för att lägga den åt sidan och byta till ett annat som har lite mera större områden med enstaka färger.
Det här håller jag på med https://www.etsy.com/se-en/listing/...stitch-pattern-pdf-colourful?ref=yr_purchases
Ganska trevligt med färgblock. Varvar det med detta https://www.etsy.com/se-en/listing/...n-bottle-antidepressant-cats?ref=yr_purchases
😅

Den där andra sparade jag! Vad söt 😍
Jag höll på med den högra katten i den här länken: https://www.etsy.com/se/listing/4445921885/katt-i-krusbar-korsstygnsmonster-mysig men korgen innehöll mycket mera olika färger än vad som syntes :crazy:
Så jag bytte till denna https://www.etsy.com/se/listing/4445870851/korsstygnsmonster-med-dold-katt-broderi som åtminstone innehåller "bara" 7 färger i större block 😅

Liknande trådar

• Sytråden del 4
  • Jag vill bli mer sparsam
  • Mod att våga starta en relation
  • Vad gör DU för att hjälpa till med integrationen?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka