Sytråden del 5

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 656
  • Visningar Visningar 23 827

Bukefalos 30 år!

Kan nog stämma! Tyget har jag tagit från ett gammalt kit med broderimönster, det är säkert 20-30 år gammalt och jag inbillar mig att räknelinne var mer vanligt då 😅
Tyget är inte så stabilt som aida, trådarna flyttar sig lite ibland vilket gör att broderiet blir lite ojämnt på sina ställen och svårt att hitta rätt när jag använder den svarta tråden 😅 Visa bifogad fil 186466
Minns jag fel eller hade du inte mönstret på hur du skulle sy den på tyget först? Hur förde du över det? Ritade för hand?

Minns jag fel eller hade du inte mönstret på hur du skulle sy den på tyget först? Hur förde du över det? Ritade för hand?
Jag tittar på mönstret och räknar :) varje liten ruta på pappret är en ruta/ett korsstygn på väven.

IMG_20260610_203834.webp

Tvärfick dille på att jag skulle vilja sy egna kronbyxor. M59 har jag googlat mig fram till att det är vi haft.
Men hittar nada i mönsterväg, och är inte direkt sugen på att snitta upp dom få vi har.

Så, nån här som vet av nått mönster som är liknande? 🤔
Tanken att försöka maila försvarsmakten och fråga har slagit mig, men vette fasen 😅 hittar bara forumtrådar från tidigt 2000tal..🤪

Tvärfick dille på att jag skulle vilja sy egna kronbyxor. M59 har jag googlat mig fram till att det är vi haft.
Men hittar nada i mönsterväg, och är inte direkt sugen på att snitta upp dom få vi har.

Så, nån här som vet av nått mönster som är liknande? 🤔
Tanken att försöka maila försvarsmakten och fråga har slagit mig, men vette fasen 😅 hittar bara forumtrådar från tidigt 2000tal..🤪
Maila

Lite mer modern korsett, men behöver ha bättre ben i den samt fixa lite passformsproblem vid höften, just nu är den för liten över höften framtill, så har lagt till extra till nästa version. Visa bifogad fil 186602
Åh är det här till din bröllopsklänning? Otroligt häftigt, jag har tänkt ta tag i att sy en korsett, men inte kommit längre än att skriva ut mönstret (från Aranea Black)

Åh är det här till din bröllopsklänning? Otroligt häftigt, jag har tänkt ta tag i att sy en korsett, men inte kommit längre än att skriva ut mönstret (från Aranea Black)
Jag har köpt två stycken 😅 men ja, antingen en tredje bröllopsklänning eller att jag bär den på vår testfotografering!

har fixat alla rynkor nu och är äntligen klar med mönstret så att det passar mig. 🥰

Mitt andra krossstygn fick bli till ära av Buke! :D
20260619_193813.webp

Den orange färgen var i inspiration från färgen i bukes namn och grönt är väl självklart :D

Blev ett misstag i ett av "armarna" i hörnen men jag såg inte det förrän när jag var nästan precis färdig så detta får räcka! 😅

Har spenderat några timmar under veckan med att gå igenom tygförrådet. Hittat gamla godingar att inspireras av, några att skänka/sälja/slänga och fyllt på projektistan för sommaren 😃 Nu börjar jag klippa ut lite, och imorgon hoppas jag ha flow att rita av ett mönster jag köpt som legat och väntat på att testas!

Liknande trådar

• Sytråden del 4
  • Jag vill bli mer sparsam
  • Mod att våga starta en relation
  • Vad gör DU för att hjälpa till med integrationen?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka