Vilket århundrade?När man ska prova sig på ett nytt århundrade:
Visa bifogad fil 183370
/ska snart doppa tårna i regency
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilket århundrade?När man ska prova sig på ett nytt århundrade:
Visa bifogad fil 183370
1460-1480 ungefärVilket århundrade?
Åh vad roligt! Blir det regency stays först? Har du något mönster du tänkt använda?Vilket århundrade?
Jajamen! Runt sekelskiftet så jag ska prova Kennas transitional stays härnäst tänkte jag, har gjort ett par short stays från Redthreaded tidigare men jag behöver mycket mer stöd. Men inget fel på mönstretÅh vad roligt! Blir det regency stays först? Har du något mönster du tänkt använda?
Vad jag ska sy? En underklänning och en mellanklänning plus en turbanliknande huvuddukVad blir det?![]()
Vad jag ska sy? En underklänning och en mellanklänning plus en turbanliknande huvudduk![]()
Redthreded är ju mer "teatermönster" än historiska mönster så det blir nog jättebra att prova ett annat! (Jag blir tunnformad av deras 1700tals stays.Jajamen! Runt sekelskiftet så jag ska prova Kennas transitional stays härnäst tänkte jag, har gjort ett par short stays från Redthreaded tidigare men jag behöver mycket mer stöd. Men inget fel på mönstret![]()
Byta nålar? Min blir lite kinkig när nålarna börjar bli dåliga.Någon som har en idé av vad som kan var fel med min overlock? När jag syr i Jersey har den helt plötsligt börjat hoppa över stygn. Långa bitar kan vara ok, och sen blir det sol på bilden nedan.
När jag testar i vävt bomullstyg så funkar det nästan perfekt.
Har hänt tidigare, men då har det varit i riktigt tjocka tyger, nu är det bara två lager Jersey liksom…
(Jag syr tretrådigt och har gjort det utan bekymmer sen start, så ska inte ha med det att göra)
But nålar, trä om och se till att alla trådar ligger ordentligt mellan trådspänningsbrickorna. Sen är 3 trådigt egentligen inte att rekommendera, då 4 trådar håller mycket bättreNågon som har en idé av vad som kan var fel med min overlock? När jag syr i Jersey har den helt plötsligt börjat hoppa över stygn. Långa bitar kan vara ok, och sen blir det sol på bilden nedan.
När jag testar i vävt bomullstyg så funkar det nästan perfekt.
Har hänt tidigare, men då har det varit i riktigt tjocka tyger, nu är det bara två lager Jersey liksom…
(Jag syr tretrådigt och har gjort det utan bekymmer sen start, så ska inte ha med det att göra)
Byta nålar? Min blir lite kinkig när nålarna börjar bli dåliga.
Ska testa att byta nålar. Bara trä om gjorde ingen skillnadBut nålar, trä om och se till att alla trådar ligger ordentligt mellan trådspänningsbrickorna. Sen är 3 trådigt egentligen inte att rekommendera, då 4 trådar håller mycket bättre![]()