Hehe, ja, lite mer ren faire av det hela, men kändes som hyfsat hanterbart första projekt@Shixle kollade lite på mönstren från French Meadows, och jag ropar nog på @Tonto som är bättre på det här med stays och historiska korsetter, jag har främst sytt mer moderna eller åtminstone senare 1800 tals
Men en tanke man behöver ha, sömsmånen kan vara så pass bred för att du ska sy kanaler för bredare fjädrar där till exempel![]()
Har 6mm plastfjäder, så 10mm ska ju räcka iaf. Men man blir ju lite fundersam på hur på decimalen noga man måste va
Köpte även mönstret till basic klänningen :P .. fast den lär bli i ett tjockare svart tyg för är det jag har tillräckligt av hemma
Kul med bilder
Tänker att man får väl experimentera lite med mönstret sen om (när) det inte blir helt 100. Bredare å fler fjädrar lr så. Skulle ju va 12mm fjäder med syyta bredvid, men ohlssons hade bara 6mm (tror jag) hemma, och hittade ingen onlinebutik som hade /både/ rigeline å plastfjäder av rätt storlek i lager
det var bökigt att sy med ortos på tre fingrar men det gick, och det gjorde inget ont.