T-shirt utan stor hals

Bukefalos 30 år!

the_connemara

Trådstartare
Kära buke! Tycker alltid ni verkar kunna hitta precis vad som efterfrågas i klädväg så jag testar! Vintertid är ganska enkelt i min vardag men sommartid :yuck: Jag har en del sensoriska begränsningar och bryr mig mindre om utseendet. Mitt största problem med damtröjor är att de i princip alltid är för stora i halsen, jag tycker så himla (!!!) illa om det utanför vissa få specifika tillfällen. Gjorde ett försök att mäta och kanske 45 cm är max omkrets? Har rätt litet huvud men det ska liksom ta emot lite att dra tröjan över huvudet åtminstone. Det ska liksom enbart vara hals som sticker upp, absolut inte en antydan till nyckelben och/eller nack/rygg eller vad man ska säga på baksidan av kroppen.

Har en del överdelar från Dedicated och Hängmatta men inga jag egentligen trivs med. Beställde ett gäng olika T-shirt från typ Zalando förra året (typ Levis tex) men ogillade alla 🫠 Ibland orkar jag prova herrmodeller men oftast är de för raka över höfterna och blir för stora i halsen helt enkelt pga herrmodell liksom, tror jag har ganska tunn hals också såklart.

Önskar hitta:
*T-shirts (även långärmade med samma egenskaper men inte prio 1).
*Inte rymlig (!) crew neck tror jag halsskärningen kallas.
*Normal/lite längre längd.
*Lite lagom rymlig modell utan att vara helt rak.
*Inte för tjockt/stelt material.

Jag tror egentligen jag velat hitta en rätt basic herrtshirt men i damstorlek 😅 Pricken över i-et hade varit inte helt enfärgat och ingen söm uppe på axlarna utan baseballmodell (?)! Hittar jag en sort jag gillar köper jag ett gäng likadana 😁

Några tips? Har egentligen inte stor klädbudget men får fan panik av detta.

Kära buke! Tycker alltid ni verkar kunna hitta precis vad som efterfrågas i klädväg så jag testar! Vintertid är ganska enkelt i min vardag men sommartid :yuck: Jag har en del sensoriska begränsningar och bryr mig mindre om utseendet. Mitt största problem med damtröjor är att de i princip alltid är för stora i halsen, jag tycker så himla (!!!) illa om det utanför vissa få specifika tillfällen. Gjorde ett försök att mäta och kanske 45 cm är max omkrets? Har rätt litet huvud men det ska liksom ta emot lite att dra tröjan över huvudet åtminstone. Det ska liksom enbart vara hals som sticker upp, absolut inte en antydan till nyckelben och/eller nack/rygg eller vad man ska säga på baksidan av kroppen.

Har en del överdelar från Dedicated och Hängmatta men inga jag egentligen trivs med. Beställde ett gäng olika T-shirt från typ Zalando förra året (typ Levis tex) men ogillade alla 🫠 Ibland orkar jag prova herrmodeller men oftast är de för raka över höfterna och blir för stora i halsen helt enkelt pga herrmodell liksom, tror jag har ganska tunn hals också såklart.

Önskar hitta:

Jag tror egentligen jag velat hitta en rätt basic herrtshirt men i damstorlek 😅 Pricken över i-et hade varit inte helt enfärgat och ingen söm uppe på axlarna utan baseballmodell (?)! Hittar jag en sort jag gillar köper jag ett gäng likadana 😁

Sök på tröjor med raglan ärm. Det där med rymlig utan att vara rak förstår jag nog inte.

Sök på tröjor med raglan ärm. Det där med rymlig utan att vara rak förstår jag nog inte.

Tack för tips!!

Rymlig utan att vara rak är när de liksom blir stora mitt på men lite mindre vid höfterna. En modell från Dedicated (dammodell) blir så på mig. Så lite mer figursydd fast inte tajt liksom menade jag.

De flesta reklam-T-shirts är ju så, varför går inte såna vettiga baströjor att hitta i butik?? (retorisk fråga)

Mitt problem är också att damtröjor är så förbenat mycket kortare också, jag vill inte ha glipa!

Typ så ja 😅

Hittar jag inget vettigt att beställa och prova hemma får jag offra en semesterdag på typ HM även om det är blev det värsta som finns. Hur hittar man något i deras (någons) butiker eller app 🙃 Är verkligen helt ointresserad av kläder men något måste man ju tyvärr ha på sig.

Tack för tips!!

Rymlig utan att vara rak är när de liksom blir stora mitt på men lite mindre vid höfterna. En modell från Dedicated (dammodell) blir så på mig. Så lite mer figursydd fast inte tajt liksom menade jag.
Så du vill ha den formsydd? Det är nog inte så vanligt med raglanärm och hög halsringning.

Det är alltså denna nivån av inte urringad hals jag söker 😁

https://www.zalando.se/carhartt-wip...-hortensia-indigo-overdyed-c1421d09k-k11.html
1000020669.webp

Jag har några långärmade toppar från Cellbes som har mindre halsöppning. Kollade deras sida och de verkar ha en del såna.

Önskar hitta:

IMG_8139.webp

Är detta tillräckligt bra krage? I sådana fall fanns den flera färger och mönster. Sök på artikelnummer 0963662146 i H&Ms sökruta ☺️

Jag gillar t shirt från uniqlo, de har även raglan t shirt dam, det står att det ska vara en kort modell, men ser normal ut på modellen.

De flesta reklam-T-shirts är ju så, varför går inte såna vettiga baströjor att hitta i butik?? (retorisk fråga)

Mitt problem är också att damtröjor är så förbenat mycket kortare också, jag vill inte ha glipa!

Jag vet inte om jag missförstår nu, men många som trycker reklamtröjor har nån form av butik där man kan köpa tröjorna utan tryck också.
Jag köper iaf ofta t-shirts och tröjor på det viset. Utan tryck är de ju inte särskilt dyra heller.

Jag tycker väldigt mycket om mina tröjor från Torvenius, de är mjuka, sköna med bra hals. Dock tryck på, finns många olika typer.
20250418_174833.webp

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka