Ta bort vargtänder...

Hej! Min häst hade en liten liten vargtand... Hade ut en tandläkare (också veterinär) som tog bort den i somras. Min häst är 16, så det var väl sisådär 12 år "för sent"... :eek: Hästen fick lugnande, och en munstege (heter det väl??) och sen plockade han ut den... :)Dock satt den ju inte under tandköttet som din ev tand gör... Det kostade 800:-, och då gjordes allt på hemmaplan! Vill du ha tandl. namn kan du skicka pm till mig!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 240
Senast: MiniLi
·
Hästvård Nu behöver jag lite inputs och förslag gällande mitt 14-åriga sto som jag har haft i fem år och som aldrig varit skadad under den tiden...
2
Svar
28
· Visningar
3 787
Senast: Ida94
·
Hästvård Hej! Jag köpte en häst för exakt ett år sedan (november 2021) som var allt jag och mina döttrar drömt om. Extremt lätthanterlig, pigg på...
2
Svar
30
· Visningar
5 064
Hästvård Vi håller på att sälja en häst, men då den inte gick igenom besiktningen för ett tag sedan kom vi tillsammans med köparen överens om att...
Svar
1
· Visningar
1 407
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp