Bukefalos 28 år!

Ta emot nya hästar för en helg

Jag hade inte haft problem med det om hästarna är friska och vaccinerade, samt att ägarna är vettiga människor i allmänhet.

Plus att hästarna får gå i egen hage
 
Faktiskt inga betänkligheter kring det alls. Mina hästar tävlas och tränas så det utsätts ändå för visst smittryck. Så länge det inte är nyimporterade hästar och det i stallet står dräktiga ston så ser jag inget problem med att ta in andra hästar över en helg. Sunt förnuft att inte låta de stå och nosa på varandra eller ha de i samma hage gäller förstås.
 
Faktiskt inga betänkligheter kring det alls. Mina hästar tävlas och tränas så det utsätts ändå för visst smittryck. Så länge det inte är nyimporterade hästar och det i stallet står dräktiga ston så ser jag inget problem med att ta in andra hästar över en helg. Sunt förnuft att inte låta de stå och nosa på varandra eller ha de i samma hage gäller förstås.

Ovanstående sa vad jag tänkte.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 755
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 498
Senast: Mabuse
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 932
Senast: cirkus
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 847
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vilka banor finns?
  • Prova på trav
  • Att köra travhäst

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp