Bukefalos 28 år!

Ta med godis till Australien?

Tack för alla svar. Jag gör ett par rejäla påsar, tar med några chokladkakor, är ärlig och så får det gå som det går:D
 
De har t.o.m. hundar som är tränade att hitta frukt och annat biologiskt ...

Det har man pa de flesta Amerikanska flygplatser ocksa. Manga flygplatser anvander Beagles till just frukt och gront sokande.

Det gar utmarkt att ta med sig bade Marabou choklad och losgodis bara man ar arlig och deklarerar det i tullen. Jag ar boendes i Melbourne och brukar ta med mig kilovis med losgodis och choklad. Under mina 8 ar har nere har jag aldrig fatt lamna ifran mig nagot.
Det gar aven att skicka via posten hit ner. Huvudsaken att man som sagt ar arlig och skriver ordentligt vad som ar paketet.

Angaende din van, om han ar i Melbourne och pluggar finns har Svenska kyrkan som saljer choklad och godis. Annars finns Ikea i de storre staderna med matavdelning!

/Krusan vars syster slapade med 5kg losgodis som julklapp.:bump::bow::love::banana:

Men finns inte en del losgodis pa IKEA hos er nufortiden? Har i USA finns det en hel del "Swedish Candy", losgodis pa en vagg i matavdelningen. Dock bara en sorts saltlakrits. Daremot kan vi inte fa tag pa Ahlgrens Bilar pa IKEA langre.
 
I Gränsbevakarna, eller vad det nu hette, har det varit folk som inte fick ta in produkter med mjölk i, p.g.a. mul- och klövsjukan. Fast de kanske har lättat på det nu, de där programmen är väl några år gamla.
 
Vi har skickat i kartong/brev när systern glömt saker hemma. Vi brukar skicka ner hennes favorit pålägg(korv) och massa lakrits å annat godis :) Det har iaf fungerat
 
I Gränsbevakarna, eller vad det nu hette, har det varit folk som inte fick ta in produkter med mjölk i, p.g.a. mul- och klövsjukan. Fast de kanske har lättat på det nu, de där programmen är väl några år gamla.
Vad man får ta med beror väldigt mycket på hur det är förpackat och framförallt vilket land man kommer ifrån. Jag har som sagt haft med mig mjölkprodukter helt utan problem :).
 
Då går det ju säkert genom tullen som får avgöra

Ja precis, de är nog inte lika stränga med mat kanske? :) eller de är de säkert men lättare kanske ändå. Vi har iaf skickat de mesta så går de på det sättet går de nog att ta med sig också :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 026
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Hej, känner mig vilsen och vet inte hur jag ska göra. För en vecka fick jag hem en 9 veckor gammal valp. Eftersom hon kommer behöva vara...
Svar
8
· Visningar
499
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
322
Senast: Törnrosa
·
Fordon Jag har nu en Volvo v50 som jag egentligen är väldigt nöjd med, årsmodell 2012. Men det har varit väldigt mycket reparationer senaste...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 217
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp