Ta med häst till England

V

vivianhegre

Är det väldigt dyrt/tjorvigt? Skulle vilja gå en galopputbildning där, men vill inte lämna hästen. Hur är annars hästkostnaderna där? Blir det dyrt at stalla upp honom där? Han är inte nån galopphäst.

Säkert likadant där som här, at det varierar mycket. Men England känns så främmande och stort. :crazy:
 
Jag fick jobb hos en fälttävlansryttare i England för några år sedan och kollade då upp vad det skulle kosta att få med min häst. Jag ringde upp en transportfirma i Sverige och dom skulle ha 5000 kr för resan över och då tog dom hand om all pappersexercis. Uppstallningen vet jag inget om eftersom det skulle dras på min "lön". Tyvärr backade jag ur i sista ögonblicket från jobbet....fick ett "riktigt" arbete här i Sverige istället
 
Hmm... Undrar vad det skulle kosta om man gjör alt själv?
Annars blir det ju 10.000 t/r
Blir lite väl dyrt för bara et år, tyvärr.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik hej :D vi är 3 tjejer som ska dela på en häst när vi börjar gymnasiet om ett år (2 ska gå häst 1 ska gå hund) och vi ska göra en budget...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 094
Senast: Halcyon
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 272
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 506
Senast: bobbbo
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 095
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp