Ta med sitt husdjur

Exakt! Jag skulle också bli fascinerad ifall någon kom med en tam råtta i fickan eller en papegoja på axeln, och de hade absolut varit välkomna. Men, som sagt, av någon anledning brukar folk inte göra så. :D

En tjej som gick samma kurs som mig på universitetet hade med sig sin råtta på föreläsningar ibland. Den var mest i hennes väska eller i hennes tröja (innanför, i huvan eller i fickan på magen). Den var väldigt söt!
 
...och så dyker vederbörande upp i dörren med en boaorm lite snyggt draperad runt halsen! :D

Min kusin hade en boa. Han brukade motionera henne på gräsmattan utanför huset där han bodde så grannarna brukade gå dit och ta kort på sig med ormen. Han brukade ha henne runt halsen när han gick på stan också (bara på sommaren när det var tillräckligt varmt givetvis). Hans dåvarande flickvän HATADE ormen, ormen fick vara lös i lägenheten och kunde ibland dyka upp i sängen :rofl:
 
Min kusin hade en boa. Han brukade motionera henne på gräsmattan utanför huset där han bodde så grannarna brukade gå dit och ta kort på sig med ormen. Han brukade ha henne runt halsen när han gick på stan också (bara på sommaren när det var tillräckligt varmt givetvis). Hans dåvarande flickvän HATADE ormen, ormen fick vara lös i lägenheten och kunde ibland dyka upp i sängen :rofl:
Min mamma hade en boa som hette Elsa. Hade hon velat ta med den till mig hade hon fått ett stort fett asNEJ på studs! Inga ormar hos mig liksom! Varken lösa eller i "bur".
 
Min kusin hade en boa. Han brukade motionera henne på gräsmattan utanför huset där han bodde så grannarna brukade gå dit och ta kort på sig med ormen. Han brukade ha henne runt halsen när han gick på stan också (bara på sommaren när det var tillräckligt varmt givetvis). Hans dåvarande flickvän HATADE ormen, ormen fick vara lös i lägenheten och kunde ibland dyka upp i sängen :rofl:
Hade han koppel? Eller är ormar bara långsamma? Ödlor har jag ju sett motionerade men de springer ju snabbt iväg och försvinner om de inte är kopplade.
 
Trodde bara det var Gunilla Persson som släpade med katter på detta viset.
Nejdå, det är nog vanligare än en tror. Min kompis hade alltid med sin katt om hon skulle stanna över natten, han var med lite överallt på tåg och flyg och diverse. Min lille har ju till och med varit ned till puben. :D Vi har haft ett gäng på hotellet där jag jobbar också - är de bara kavata och resvana är det som att ta med vilken hund som helst egentligen tycker jag.
 
Trodde bara det var Gunilla Persson som släpade med katter på detta viset.
Jag hade ofta med mig min katter förut, hade liksom ingen som kunde passa dom, då jag bodde i en för mig ny stad och de blev jättestressade den gång jag provade att ha dom på kattpensionat. De var lite krångliga att passa med då de behövde äta olika mat och medicinerades. Men folk som jag besökte visste ju om att de följde med, det var något vi såklart pratade om innan. Jag kunde ju helt enkelt inte åka om de inte följde med.
 
Jag hade ofta med mig min katter förut, hade liksom ingen som kunde passa dom, då jag bodde i en för mig ny stad och de blev jättestressade den gång jag provade att ha dom på kattpensionat. De var lite krångliga att passa med då de behövde äta olika mat och medicinerades. Men folk som jag besökte visste ju om att de följde med, det var något vi såklart pratade om innan. Jag kunde ju helt enkelt inte åka om de inte följde med.
Förstår det :)
 
Min kusin hade en boa. Han brukade motionera henne på gräsmattan utanför huset där han bodde så grannarna brukade gå dit och ta kort på sig med ormen. Han brukade ha henne runt halsen när han gick på stan också (bara på sommaren när det var tillräckligt varmt givetvis). Hans dåvarande flickvän HATADE ormen, ormen fick vara lös i lägenheten och kunde ibland dyka upp i sängen :rofl:

Nooooo!!!! :nailbiting: :laugh:

Ett ex till mig hade spindlar, nej nej nej till fria tarantellor i lägenheten.... :arghh:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp