Tack Mike!! Du är en ängel!

biffen

Trådstartare
Sååå glad! Envishet kryddat med tur. :)

Historien: Jag annonserade här på Buke efter dressyrsadel.
Hittade en intressant (udda märke, men kollade upp det) och köpte sadeln osett (dock sett bilder på likadana).
Får hem den och provrider. En underbar sadel med perfekt passform!
Ett fynd jublade jag (2500:-). Hästen hade också jublat om han kunnat! :D

Dock behövde stoppningen ses över, men den kostnaden tog jag gärna eftersom sadeln var perfekt i övrigt.
Tog den till närmaste sadelmakare - som dömde ut den!! :crazy: :cry:

Det var ingen ide att öppna den för bommen var för dålig, sa han. Dock kunde jag använda den som extra sadel ibland....

Halft förstörd snubblade jag ut till sambon o barnen i bilen. Framför mig såg jag pengarna fladdra iväg, bortkastade -
samt att jag behövde köpa en annan sadel.
Min käre sambo, hade redan innan detta nästan fått nervsammanbrott pga allt sadelbytande.
(jaa, har haft problem att hitta något som passar oss båda.) Nu blev han ju än mindre glad...

Skam den som ger sig. Jag började febrilt leta information om sadelmärket och fjädrande bommar (som den har).
Hittade lite intressant, bla ägare till andra med lika sadlar, de var också sviktande o mjuka i bommen - men hela!

Fick även tag i tillverkaren i Tyskland som skickade info om märket o kunde med hjälp av serienumret ta reda på att sadeln var 18 år gammal.
Modellen tillverkas ännu och kostar idag *harkel* 23.570:-:eek: hos den svenska återförsäljaren.

Jag skickade ett mejl till allas vår "sadeldoktor" Mike.
Kan du hjälpa mig? Har du varit med om nåt liknande? etc.
Det slutade med att jag helt enkelt skickade ner den till honom för kontroll. Idag fick jag mejl, och han har öppnat den.
Bommen är helt utan anmärkning!!!!
Det är helt oooootrooooligt! Nu ska den bara stoppas om, sedan ska jag vårda min fyndsadel ömt, så den håller i 18 år till *hoppas*

Känner mig såhär :banana:

Tack igen Mike (och fru Anna för hon hjälpte oxå till) :bow:
 
Ingen dålig historia :eek: :)

Skönt att sadeln verkade oki tillslut iaf,,,,sadlar är ett svårt kapitel så skönt att det löste sig ;)
 
:bump: GRATTIS :bump:

Lycka till...och om du känner för det så får du gärna dela med dig av din tur till lilla mig...
 
Det känns verkligen bra! Har grubblat över dessa jkla sadlar en hel del de sista veckorna, och plötsligt var det löst.... :)
 
Det är nästan så man inte tror att det är sant!
Men jag gjorde alltså rätt som lyssnade på den känslan som sa, tänk om han hade fel.... tänk om sadeln ÄR hel.... tänk om.......
 

Liknande trådar

Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
22 230
Senast: DarkInNight
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 123
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Har en treåring under inridning och har som säkert många andra det delikata problemet att jag hittar inget vettigt att lägga på hans...
Svar
9
· Visningar
1 663
Senast: oki
·
Trav Jag har börjat fundera på att skicka min häst i proffsträning, är dock emot det då jag inbillar mig att hästen trivs bättre i mindre...
2
Svar
39
· Visningar
4 150
Senast: Tagliabue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp