Täcke till stor & kraftig islänning

Draumsyn

Trådstartare
Hej!
Jag skulle behöva lite tips på täcken till min blivande pålle :)
Han är en islandshäst på ca 1,45 och är GROV, stor rumpa och stor bog/hals.
De täcken han har nu (135) blir lätt lite tighta men jag tror att ett 145 kanske blir för stort?
Ett 140 hade vart perfekt!

Så därför, massor med tips på täcken som är stora 135 eller små 145 :D Alla täcken utom eksem/insektstäcken (det behöver han inte.)

Tacksam för alla råd/tips, kanske ngn med samma typ av häst (storleksmässigt alltså)?

Sätter in bilder på han så ser ni lite hur han ser ut:
17052477.jpg

17054414.jpg

Sv: Täcke till stor & kraftig islänning

Kom igen :p

Någon mer än jag måste det väl finnas med detta storleksproblem? :p

Titta på Horseware, de har halvstorlekar som 130, 140 och 160cm.
deras billigare elternativ Amigo är väldigt prisvärda.

Ska du ha ett vintertäcke så testa Börjes billiga himalaya, 135 var riktigt stort när jag köpte förra året. Brukar också passa vår lille, kompakta med liknande hals som din (dock i mindre storlek då). Finns som regntäcken också. Billiga, men bra kvalitet för priset!

Tror inte du behöver kolla på Boetts (om du inte låter specialsy), Bucas (trånga!!!) eller Globus Treadstone - inget av dessa kommer att kunna knäppas i bogen.

Vill också ge plus till Källquists täcken; rymliga men reglerbara.

Som ovanstående nämnde, Himalaya täckena är djupa, samma med Bucas, kan rekommendera dem till större hästar.Rygg storlek brukar finnas till 155 på de flesta täcken.

Ska du ha ett vintertäcke så testa Börjes billiga himalaya, 135 var riktigt stort när jag köpte förra året. Brukar också passa vår lille, kompakta med liknande hals som din (dock i mindre storlek då). Finns som regntäcken också. Billiga, men bra kvalitet för priset!

Tror inte du behöver kolla på Boetts (om du inte låter specialsy), Bucas (trånga!!!) eller Globus Treadstone - inget av dessa kommer att kunna knäppas i bogen.

Vill också ge plus till Källquists täcken; rymliga men reglerbara.

Har faktiskt funderat på 2 Boetttäcken men då kommer jag nog ge dem måtten och en bild på min häst så får de gärna komma med förslag på ev passande storlek. :)

Är sugen både på deras Vintersvettäcke och deras fleecetäcke med hals, men till det priset så måste det ju passa också.

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 445
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
921
Senast: Fiorano
·
Utrustning Tänkte handla vintertäcke om jag hittar någon bra rabatt under Black Friday, men funderar lite mellan två tjocklekar och två storlekar... 2
Svar
29
· Visningar
3 036
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 442

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet

Hästrelaterat

Tillbaka