J
jjeg
Sv: täcken som INTE skaver..
raderad......
raderad......
Senast ändrad av en moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Minelli skrev:Har du ett tillräckligt stor? Jag har en större storlek på mian än normalt för att det inte ska ge skav utan kunna sitta lite löst men ändå inte vara för stort. Sen finns ju HW för stora hästar med, XL eller vad det nu heter.
Det finns ju lösa bogdelar att köpa till för att göra det rymligare i bogen och sen finns ju som sagt XL täcket som är till för kraftigare raser.Lord Owen skrev:Tro mig, det har jag.
145 har han i HW och det är nästintill för långt, däremot kunde det nog vara lite större i bogen. Det sitter löst men är inte för stort. Det passar helt enkelt inte hans bogform.
Breccia_ skrev:haha förlåt men TÄCKESPROVARE?
vad är det för bullshit och lurendrejeri? snacka om att kasta pengar i sjön om det ens finns...
mackan skrev:Täcken som passar den individuella hästens kroppsform skaver oftast inte, om inte hästen är extremt känslig.
med andra ord: är som att hitta jeans till sig själv- det går inte att säga specifika märken, för det beror på hästen! .
Minelli skrev:Har du ett tillräckligt stor? Jag har en större storlek på mian än normalt för att det inte ska ge skav utan kunna sitta lite löst men ändå inte vara för stort. Sen finns ju HW för stora hästar med, XL eller vad det nu heter.
Nej det är en speciell täckes modell. Titta här http://www.horseware.com/turnouts/rambo/turnoutsxl.aspLord Owen skrev:Bogdelen lär knappat hjälpa för skav på höftknölarna.Och han är inte övht benig i det området.
Men XL, kan man typ beställa 145 XL då eller hur menar du? Jag menar, han är ju ingen ardenner..
Lord Owen skrev:Bogdelen lär knappat hjälpa för skav på höftknölarna.Och han är inte övht benig i det området.
Men XL, kan man typ beställa 145 XL då eller hur menar du? Jag menar, han är ju ingen ardenner..
misan skrev:fast nästan alla dyrare täcken har nyoloninsida och de andas. ex. horseware, pessoa tror jag, shires dyrare varianter.
för mig är det numer självklart att köpa täcken med blank insida. man spar mycket rengörande/tvättande då det inte fastnar en massa hår och dessutom ligger täcket stilla och bra på hästen, det dras inte bakåt av innerfodret som det annars ofta kan göra och därmed spänner det inte åt runt bogarna. på mina pållar funkar det så iaf!![]()