Bukefalos 28 år!

Täcke för häst med kraftig hals?

Kan annars tipsa vidare om Three Crown, det enda som dessutom var nog tilltaget på min förra nordsvensk så det även täckte hela magen.
 
Nu har jag provat Globus halvhalstäcke på min P.R.E med kraftig hals. Passade icke. :( Storlek 135 var på tok för långt och skulle jag gå ner till 125 så skulle halsen absolut inte rymmas. Hade på yttersta knäppena.

Min P.R.E har långa ben och inte mycket till bål. Kort rygg och kraftig hals. De flesta täcken är mer eller mindre som tält på sidorna om honom och blir för djupa, i mitt tycke.
 

Liknande trådar

Utrustning Nya damen har en ganska bastant bog och bred, lite lågt ansatt hals. Hon har ett Amigo bravo regntäcke i 145 som sitter bra, hennes...
Svar
18
· Visningar
2 549
Utrustning Först: tror jag velat färdigt angående täckesfrågan..... Bor i Halland "vid havet" och dagar med riktig vinter är lätträknade (oftast)...
Svar
16
· Visningar
5 266
Utrustning Sitter och funderar lite fram och tillbaka. Har mina hästar hemma på gården och de går i lösdrift tillsammans. Har en dam som är lite...
Svar
19
· Visningar
2 825
Senast: gylle
·
Utrustning Eller inte jag kanske, jag trivs utmärkt i mitt duntäcke som är 100 år gammal:D Men värre är det med min häst.... Hon är ett halvblod...
Svar
12
· Visningar
1 573
Senast: pulkaskurk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp