Bukefalos 28 år!

Täcke inne på natten?

P

piggis_83

Ska ev flytta min häst i vinter till ett annat stall. Där byter de täcken när de kommer in från hagen, i mitt nuvarande stall har de utetäckena på inne oxå.
Frågan är vad man ska ha för täcke på natten? Det står 10 hästar i stallet, jag tror det är varken varmt eller kallt där på natten... Tror ni det räcker med ett tunnare termotäcke eller behövs ett tjockt termo? Har ett av varje nämligen. Hon ska klippas hals o bog bara, men hon är känslig. Vad har ni för täcken på era hästar inne?
 
Jag tor att det räcker med ett tunnare termo nu...kanske det tjockare när det börja krypa mer i grader.

Min står med ett tunt fleece (stavas?) nu,men han är oklippt och har rejäl päls ändå!

//Becky
 
det räcker med det tunnare! jag har också en frusen häst, hon är helrakad och står med ett fleecetäcke inne. i vårt stall är det nio hästar, och hon fryser inte!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Planen är att Harry ska bli en stallhund så nu behöver vi förbereda oss för vintern 🥶 Han klarade förra vintern bra, hade bara ett...
2
Svar
34
· Visningar
2 434
Senast: zarmino
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 255
Senast: nullo-modo
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
884
Senast: Habina
·
Utrustning Tänkte handla vintertäcke om jag hittar någon bra rabatt under Black Friday, men funderar lite mellan två tjocklekar och två storlekar...
2
Svar
29
· Visningar
2 601

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp