Täcken! Tips hitåt!

N

NiraK

Jag skulle behöva lite tips på bra täcken!

1. Thermotäcke med bra passform, gärna rutigt eller enfärgat grönt eller blått.

2. Övergångstäcke (för lite varmare vinterdagar, kallare höstdagar), vattentätt, halv hals och bra passform. Gärna grönt eller blått.

3. Varmt, tjockt vintertäcke med hals. Vattenavvisande, bra passform (gärna bogveck). Gärna grönt eller blått.

Kom med förslag på bra, privärda kvalitetstäcken! :)

Nirak
 
Har precis upptäckt FAL Equestrian. De har många olika varianter och ett rimligt pris. Tål att jämföras med HW. Kolla på www.falpro.se
 
1. Thermotäcke med bra passform, gärna rutigt eller enfärgat grönt eller blått.

Shire med hel hals, 375 gr stoppning, blå/grön rutigt.
perfekt passform, som en go sovsäck för pållen :)
798 kr

2. Övergångstäcke (för lite varmare vinterdagar, kallare höstdagar), vattentätt, halv hals och bra passform. Gärna grönt eller blått.
Shire, med halvhals. Blått med gröna kantband, tunn fodring. Sluter om bra runt halsen och ganska långt på sidorna så det skyddar ordentligt.
698 kr (har jag för mig)

3. Varmt, tjockt vintertäcke med hals. Vattenavvisande, bra passform (gärna bogveck). Gärna grönt eller blått
Måste lägga in ett gott ord för Hööks Combo iofs bärnstensfärgat men mkt bra passform.
1245:-
 
Som så många andra säger jag, Horsewares täcken är helt underbara. Dyra, men mycket prisvärda eftersom dom håller länge! Garanterat bra passform och mycket bra andasfunktion!
Min häst har än så länge två st (1 tjockt uteg. täcke och ett thermotäcke) men det kommer garanterat att bli fler.

/Lilla jag
 
Åh måste då bara pusha för mitt nya favvotäcke! Event Plus vintertäcke 400 g. Det äe blått, lite smårutigt tror jag. Lös hals. Med hals ca 2000 - 2100:-.

Ligger super på min pålle som nog är lite bredare över bogen.

Jag och pållen är jättenöjda!
 
Vem är täcket till?
Jag måste ända sända ut ett litet varningsfinger angående Horseware.. Jag köpte ett 200 grams Rhino Horsewaretäcke i höst med halv hals för ca 1600:- har jag för mig. Underbart lätt täcke (trots att det är rätt varmt, har det ner till nollan på Gabby) och det enda det har läckt igenom på är där magremmarna är fastsydda.

MEN det som tyvärr inte är bra med mitt täcke är att det, trots sin modell och halvhalsen, faktiskt är lite för stort i halsen så hon har fått skav. Kanske borde jag köpt en storlek mindre, kanske är hon så liten i bogen att hon inte kan ha "normalstora i bogen-täcken" men om det ska ligga på en häst som är liten i bogen, köp en storlek mindre!

Annars, superbra :bow:

/Veronica som småsurar för att hon köpte 140 och inte 135 till sin fröken som annars har 145 i de flesta täcken...
 

Liknande trådar

Utrustning Nya damen har en ganska bastant bog och bred, lite lågt ansatt hals. Hon har ett Amigo bravo regntäcke i 145 som sitter bra, hennes...
Svar
18
· Visningar
2 491
Utrustning Nu vill jag gärna ha era tips på slitstarka utetäcken med god passform för en stor häst som inte är alltför bred över bogen :) Gärna med...
2
Svar
29
· Visningar
2 607
Senast: Wembley
·
Hundhälsa Ska raka min hund i helgen och vet då att hon lär behöva ett tjockt täcke till den värsta vintern. Har i nuläget en fleeceoverall (lite...
2
Svar
39
· Visningar
2 537
Utrustning Äntligen har jag hittat 300 gr täcke med hals som inte är tråkigt marinblå, svart eller rutigt :up: Det ena är shires typhoon combo...
Svar
1
· Visningar
942
Senast: maoulina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp