Täcken UTAN (synliga) bogspännen...

Skruttan

Trådstartare
Min häst är expert på att demolera täcken vid knäppningen i utetäcken. Använder bara när det regnar eller är kallt och är noga att inte lägga på för varmt.
Men hon är bara såna, trycker gärna på saker med hela kroppen (ex vill hon ut ur boxen trycker hon på väggen! men där har hon inte täcke på sig) och framförallt bogen och har hon då täcke på sig så fastnar det ibland och drar sönder spännen och ibland även täcket.
Senaste regntäcket var helt i en månad (horseware).

Såå finns det täcke som inte har synliga spännen i bogen? Såg att Bucas har kardborrem som man stänger med, dock är jag tveksam att dom passar på henne då hon är grov runt bog/hals.
Finns det andra märken som har liknande lösning?
 
Sv: Täcken UTAN (synliga) bogspännen...

Tough one (tror jag det var) har täcken man drar på över halsen.
 
Sv: Täcken UTAN (synliga) bogspännen...

Z-täcket har något liknande och där kan du få i vilken passform du vill.
 
Sv: Täcken UTAN (synliga) bogspännen...

Tack, sökte bara lite snabbt men hittade då bara täcken hos Tumbleweed och då hade de spännen... men kanske finns om jag letar lite mer!
 
Sv: Täcken UTAN (synliga) bogspännen...

kan man inte modifiera täcket istället? men en stor lapp utanpå spännena som fästs med dragkedja i ena sidan? dvs som går från bogveck till bogveck t ex.

och då att det är först dragkedja och sen ordentlig kardborrband så det inte kommer in lika mycket smuts på dragkedjan.
 
Sv: Täcken UTAN (synliga) bogspännen...

Nja har ingen symaskin som fixar grövre tyg. Och det är även för avancerat för mig att sy så (inte så duktig på det).
Möjligen att jag kan lämna in dom till någon som kan sy ihop dom helt så jag får dra det över huvudet när jag sätter på det.
Täcke nr 2 har pajats idag...snabblösning ikväll blev silvertejp runt det spännet som är kvar.... :-/
 
Sv: Täcken UTAN (synliga) bogspännen...

Bucas har ändrat sin passform så nu passar de även på grövrehästar utan att skava. Iaf för mig :)
 

Liknande trådar

Hästvård Har du också ångesten över hästens täcken? Nuvarande vintrar gör det vanskligt att veta vilken temperatur både inne och ute, dag för...
Svar
10
· Visningar
1 353
Utrustning Börjar tröttna på täcken då de aldrig sitter "som de ska" på hästen. Han är smal över hals och bog, 135cm i rygg med en hög manke. Äldre...
Svar
10
· Visningar
1 172
Utrustning Nya damen har en ganska bastant bog och bred, lite lågt ansatt hals. Hon har ett Amigo bravo regntäcke i 145 som sitter bra, hennes...
Svar
18
· Visningar
2 486
Utrustning Jag har i år igen konstatera att jag har en riktig "fryslort" i stallet.O_o Vill helst förneka det men de går ju inte... Hon står inte...
Svar
10
· Visningar
1 918
Senast: Mimsan_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp