Tävla dressyr i softshell?

Primula

Trådstartare
Hej! Jag ska införskaffa en ny tävlingskavaj till höstens tävlingar, och är sugen på att köpa en softshell-kavaj faktiskt. Kan ju vara skönt med funktionsmaterial till höstens ruskväder! Men hur är det att tävla dressyr i dem? Blir man överdrivet varm? Jag blir alltid överhettad i en vanlig kavaj haha:)

Sen har jag alltid tyckt att softshell-kavajer har varit "fula" och mer för hoppningen, men nu har det ju kommit sådana som ser helt okej ut. Vad tycker ni, är det big no-no med en softshell på dressyrbanorna?

Vill ha alla åsikter;)
 
Sv: Tävla dressyr i softshell?

Jag har med funderat på det. Har en klassisk diana så nu funderar jag på en som fungerar till både hoppning och dressyr ;)
Mest för att hoppkavajer är så snygga! Så jag är inte emot ;)
 
Sv: Tävla dressyr i softshell?

Det är inne med softshell på dressyrbanorna nu, finns ju fina softshell kavajer som inte ser ut som rena hoppkavajer. Dessutom var jag och spanade på Pikeurs softshell-frack för ett tag sedan :love::love:
 
Sv: Tävla dressyr i softshell?

Min frack är i soft-shell och jag älskar den! Mycket svalare än min gamla eftersom den i soft-shell andas. Dessutom tycker jag att det är bättre passform. Jag har inte tittat jättemycket på kavajerna, men de jag sett i softshell har varit så korta och det däremot tycker jag inte alls är snyggt på dressyrbanan. Men jag vet att det är många som gillar det också, så det är ju precis som allt annat en smaksak. Du gör hur som helst inte bort dig om du köper en soft-shell kavaj oavsett om den är tänkt till hopp eller dressyrbanan. :)
 
Sv: Tävla dressyr i softshell?

jag puttar upp den här tråden lite, är också intresserad av att köpa en ny kavaj och gärna en softshell. Vad finns det för några snygga?
 
Sv: Tävla dressyr i softshell?

Ja jag har också alltid tyckt att de har varit för korta men kanske det börjar komma mer och mer i lite längre modell? Det jag ogillar mer är att det är oftast (förr iaf) dragkedja på fickorna ist för lock...jag vill ju ha klassiska lock haha!

Att det är ett urskönt material är ett stort plus:)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 698
Senast: Mabuse
·
Dressyr Hej! jag har efter mycket om och men börjat leta efter en ny kompis att tävla och träna dressyr med. Jag har kollat runt på diverse...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 403
Senast: Kristall10
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 274
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 548
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp