Tävla i engelsk sadel

Sv: Tävla i engelsk sadel

Om man är en seriös domare så ser man till att gällande regelbok följs ! Om inte, ska man nog fundera över om man ska fortsätta som domare.
 
Sv: Tävla i engelsk sadel

NI som kan det här med sadlar, hur räknas en Knight bomllös sadel, den måste väl vara tillåten.
 
Sv: Tävla i engelsk sadel

NI som kan det här med sadlar, hur räknas en Knight bomllös sadel, den måste väl vara tillåten.

Jag har provat en sånn för att ha till distans och vad jag kan minnas så har den inget horn...

Rätta mig om jag har fel, men minsta kravet på att sadeln ska få kallas westernsadel är väl kravet att den har ett horn!?!

Sen är jag tveksam till att de bomlösa sadlarna är godkända för tävling oavsett??? :crazy:
 
Sv: Tävla i engelsk sadel

NI som kan det här med sadlar, hur räknas en Knight bomllös sadel, den måste väl vara tillåten.

För att tävla i western ska man ha en westernsadel MED bom och horn. Alltså är bomlösa sadlar inte godkända.
För att en westernsadel över huvud taget ska räknas som westernsadel MÅSTE den ha en bom och hors.
 
Sv: Tävla i engelsk sadel

ja konstigt att dom heter bomfria westernsadlar då lite förvirrande ändå:confused:. Men somsagt en westernsadel e ingen sån utan horn och bom.
 
Sv: Tävla i engelsk sadel

jo, men det är tillverkaren/försäljaren som tyvärr lurar folk, det som man däremot kan kalla dessa sadlar för är "bomfri sadlel av westerntyp" men ALDRIG kalla för bomfri westernsadel... stöter man på någon sån borde man på en gång säga till försäljaren om detta...
 
Sv: Tävla i engelsk sadel

Passar på att fråga igen, har även en boskapsadel med bom men hornet delar sig, en rakt åt höger och den andra åt vänster. är då denna godkänd för tävling?
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
358
Senast: liiinnea
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 309
Senast: Roheryn
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 293
Senast: LiviaFilippa
·
IT & mobiler Jag funderar på att köpa hörlurar för att lyssna på musik och poddar. Kommer inte använda dem dagligen, så de behöver inte vara...
Svar
16
· Visningar
353
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Överproduktion av hud?
  • Osäker Ponny
  • Häst

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp