Bukefalos 28 år!

Tävla med Bronkithäst?

C

CorallaLover

Hej!
Jag har ett Connemarasto på ca 14 år som har Bronkit.(typ astma) Jag rider western med henne, och hade tänkt tävla med henne i vår. Men idag fick jag höra att jag inte får tävla med henne! Pga att hon hat bronkit. är det sant!? :confused: jag vill ju så gärna! det har gått jätte bra på träningarna, så det skulle vara så synd om jag inte fick tävla min pärla! :( då hon har väldigt fint steg har jag fått höra. :)
snälla hjälp mej! nån som vet om jag får tävla? nån som har några bra tips till en hosthäst? har prövat MASSOR!

/en orolig hästägare!:confused:
 
Sv: Tävla med Bronkithäst?

Nu är jag inte någon western människa men jag har tävlat min bronkit häst lite grann i engelsk ridning. Där har det inte varit något problem så länge man håller koll på tävlingskarrensen på ev mediciener, lite nyfiken varför du inte skulle få det i western?
Jag har dock ett intyg med mig från min veterinär att han inte smittar, för när folk här honom hosta eller ser att han är lite snorig i början av passet blir en del hysteriska.

Jag har använnt carageen alger till min häst, det var kanon bra. Sen är det ju det vanliga med bra luft, bra och gärna vattnat hö osv.

Lycka till, hoppas du får tävla!
 

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 820
Senast: Mia_R
·
Övr. Barn Anonymt nick Har ett barn på 13 år som har Social Fobi. Det har kommit smygande och kom starkt för ca 1 år sedan. Orsaken är inte...
2
Svar
28
· Visningar
3 652
Senast: Bapelsin
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 428
Senast: QueenLilith
·
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 248
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp