tävlingschabrak

beauspirit

Trådstartare
tänkte införskaffa mig ett nytt tävlingsschabrak till hopp,
tror jag ska köpa en hoppmodell.
men iaf, min häst är mörkbrun och inte så stor (han har ponny eller 16" på schabraken)

kan ni tipsa om ngn bra färg?
funderar på ett snyggt cremefärgat hoppschabrak med mörkgrön passpoal i vår hästaffär, men kanske oxå ett marinblått eller svart.
 
Creme är snyggast oavsett!!! Isär om man har brun sadel och grejor. Min skimmel har det på bilderna nedan om du vill kolla hur det ser ut. Schabracket är från HJs, creme med marint kantband och gul pp. Marin brodyr.

Marint är fint också, men svart tkr jag är tråkig.. :p
 
det var jättefint! :bow:
men vet inte hur det passar på honom ju, men creme iaf beige ljustbrunt brukar ju vara snyggt på bruna hästar =).
tror jag ska köpa ett sånt.

tack för tipset :)

kanske beställer ett från HJ:s på internet, får se,
men frågan är om jag ska ta 16" hoppschabrak eller 17".
för han brukar ju ha ponnyschabrak men han har en stor sadel, dvs 17" och det kanske blir konstigt med 16" hoppschabrak till det hmm :confused:?
 
tja, mitt är 17", det är sadeln också... Skulle inte ta 16 på hoppschabrack, men kanske på allround? Annars blir det ofta för kort. Hellre lite stort än ett som inte täcker! :)
 
Eftersom du har en mörk häst tkr jag du ska satsa på ett cremefärgat el annat ljust shabrak till tävling.
Det ger oxå lite mer "tävlingsanda", ett mörkt shabrak på tävling kan jag ibland tycka ser så vardagligt ut, det blir inget extra som man gärna vill ha på tävling.
 
jag har ett svart med silverkant jätte fint! från mias rc..hade det när jag tävla en mörkbrun liten ponny + en svart turluva(öronskydd) med silverkant! så fiiint! :love:
 
Jag tycker creme, marint och brunt är snyggast, men det beror ju också på vilken färg sadeln har.
 
Köpte ett par 16" allroundschabrak till min 17" hoppsadel i våras. De täcker precis men är nog lite i minsta laget. Det blir ingen glipa utan schabrak vare sig bakom eller under sadeln men det är no allt lite prydligare med ett som täcker mer.

HJ's har för övrigt trevliga schabrak. Det trevligaste är ju att man kan designa färgerna själv hur man vill. En kompis beställde dock ett broderat schabrak därifrån för en tid sedan. I hästens namn ingår Lord men istället för Lord så stod det Nord på schabraket. Det var dock HJ's som hade gjort fel och de skulle göra om brodyren gratis till henne :D
 

Liknande trådar

Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 147
Senast: Nevermind
·
Utrustning Om ni skulle göra ett schabrak och välja färger helt själva, hur skulle det se ut? Färgerna på själva tyget? Vit Vanilj Ljusgul...
Svar
12
· Visningar
2 016
Senast: Lydia
·
S
Utrustning Har ett litet problem här... Jo, jag har ett fuxsto på ca 140 cm med brun sadel o träns och mina svarta stövlar är för små *tumme ner*...
2
Svar
21
· Visningar
10 097
Senast: Catrool
·
Utrustning Får snart hem en mörkfux ponny utan tecken. Undrar nu vilken färg ni tror skulle passa bäst på täcken? Jag älskar vinrött men vet inte...
Svar
3
· Visningar
1 285
Senast: Wera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp