Tävlingsoutfit-inspiration!

Jag funderar på att köpa ett vitt Le Mieux. Är ett favoritmärke pga så himla bra passform, men lite trist att inte ha någon färgad kant eller så..
Jag gillar att nummerlappen är integrerad, då glömmer jag inte den! Sen har jag broderat dit hästens namn med grön tråd.
 
När det gäller kavajer - tips på vad man ska leta efter om man är modell mindre?
Jag har xs/xxs i kläder, ibland kan jag ha barnstorlek men då brukar passformen vara rakare. Vill ha en slimmad och snygg marinblå kavaj, gärna med någon form av blingbling!
Vad ska jag leta efter?
3-knapps hoppkavajer är lite kortare än 4-knapps dressyrkavajer
 
Ja men startar de på samma? Jag ser typ bara ”IT38 motsvarar svensk 34”. 34 kan funka men inte säkert..
Man får vänta ett tag på svar ibland men jag brukar skriva till märkets kundservice och fråga om exakt mått om märket inte gör det klart på sin egen sajt. Man får leta efter sådana märken som går ner i små storlekar. Brittiska märket Holland & Cooper går ner till storlek UK6 där midjemått är 63.5cm (som exempel, tror inte deras tävlingskavaj är vad du är ute efter), Ariat har samma midjemått på storlek 32 på sina kavajer.
 

Bifogade filer

  • 20220508_095146.jpg
    20220508_095146.jpg
    149,2 KB · Visningar: 80
Tänker att Pikeur Isalie i storlek 34 skulle eventuellt kunna vara liten nog, stretchig tajt passform som modell. Lite bling på den också, jättefin tycker jag.
 
A26A1C36-666D-4FEF-BD36-06C23B6FE63C.jpeg


Hjälm: BoT
Kavaj och skjorta från pikeur
Byxor från Mountain horse
Stövlar mountain horse, ska egentligen ha svarta men kan inte ha dem just nu
Handskar vita roeckl
Schabrak Mias
Träns SD design
 
Vågar man ens skriva att man har en kavaj från GeKås? :laugh: (ska bytas ut om jag kan hitta en tillräckligt kort i annat märke).

Hjälm från Uvex
Skjorta från Pikeur eller Kingsland
Byxor från HVPolo (behöver också bytas ut vid tillfälle då en magnet saknas)
Stövlar från Cavallo
Shabrak från Eskadron
Träns från Hööks
 
Vågar man ens skriva att man har en kavaj från GeKås? :laugh: (ska bytas ut om jag kan hitta en tillräckligt kort i annat märke).

Hjälm från Uvex
Skjorta från Pikeur eller Kingsland
Byxor från HVPolo (behöver också bytas ut vid tillfälle då en magnet saknas)
Stövlar från Cavallo
Shabrak från Eskadron
Träns från Hööks
Mina tävlingströjor, sporrar och nuvarande vita ridbyxor är från gekås. Ridbyxorna ska bytas ut. Är inte riktigt förtjust i dom.

Hjälm - onek
Stövlar - bocaj
Kavaj - pikeur
Handskar - roeckl

Schabrak - es
Träns - i grunden hööks, nosgrimma från eponia, pannband från kyro, och tyglar lippo
 
Det viktigaste är väl att du gillar den och trivs med den, inte vilket märke den har :)

Gillar den egentligen inte alls.

Men den var tillräckligt billig för att jag skulle våga testa att köpa den och sedan modifiera den (ut över brösten och in i midjan). Eftersom det tydligen är helt omöjligt att hitta en kavaj som passar.
 
När det gäller kavajer - tips på vad man ska leta efter om man är modell mindre?
Jag har xs/xxs i kläder, ibland kan jag ha barnstorlek men då brukar passformen vara rakare. Vill ha en slimmad och snygg marinblå kavaj, gärna med någon form av blingbling!
Vad ska jag leta efter?
Horseware gjorde en kollektion tillsammans med italienska Alessandro Albanese (ny på gång tror jag?). Jag har en Platinum i XXS som är den absolut skönaste kavajen under varma sommardagar med sitt "ihåliga" tunna meshtyg. Det blåser i princip rakt igenom så det är som att rida i t-shirt nästan. Jag som också kan ha barnkläder, kör Animo kavaj den kallare delen av året 😅
 
Horseware gjorde en kollektion tillsammans med italienska Alessandro Albanese (ny på gång tror jag?). Jag har en Platinum i XXS som är den absolut skönaste kavajen under varma sommardagar med sitt "ihåliga" tunna meshtyg. Det blåser i princip rakt igenom så det är som att rida i t-shirt nästan. Jag som också kan ha barnkläder, kör Animo kavaj den kallare delen av året 😅
Har kanske fått tag i en begagnad animo, hoppas den kan passa👍
 

Liknande trådar

Utrustning Ja, jag ska köpa nya stövlar och vill ha inspiration kring vilka som ser bra ut och verkar sitta bra. Jag ser ibland stövlar på...
Svar
9
· Visningar
1 365
Senast: Mirtai
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
409
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
337
Senast: Glimra
·
Tjatter Något jag verkligen gillar är blandningen av människor här och att vi pratar om allt och inget. För många år sedan såg jag en tråd där...
2
Svar
32
· Visningar
3 119
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Hur få stilla händer?

Omröstningar

Tillbaka
Upp