Bukefalos 28 år!

Tävlingstråd för Maj

Sv: Tävlingstråd för Maj

Mäh, det är ju tillåtet med pullargrimma nu? Har faktiskt aldrig provat att rida henne på nåt annat...

Tss, ser vi hoppiga ut? I första klassen var det min tränare som dömde (hon vet iofs att vi inte är såå dressyriga), men den som vann på 70% var en tjej i hoppsadel med röda stigbyglar, sådetså! :cool:

Jag har blivit Mycket bättre på att ta tag i henne, men jag kan säkert ha fallit tillbaka och blivit lite lam. :angel:
Jag känner ju när hon inte är framme till handen, och rider vi inte program så rider jag henne framåt för kung och fosterland på en volt tills hon kommer fram, men det ingick liksom inte i programmet. ;)
 
Sv: Tävlingstråd för Maj

Jo om man tränar max var 14 dag eller nått liknande för då räknas det inte som regelbundet :grin:
 
Sv: Tävlingstråd för Maj

Jo om man tränar max var 14 dag eller nått liknande för då räknas det inte som regelbundet :grin:

Hahaha, TR är fantastiskt ibland:D! Varannan vecka känns väldigt regelbundet i mitt tycke. Tänk vad mycket som inte är regelbundet enligt TRs implikation då:p.

Bra att veta dock eftersom min tränare också är domare.
 
Sv: Tävlingstråd för Maj

Jag tränade mkt för en domare tidigare. Undvek helst att tävla där han dömde men ibland gick de inte att unvika. Då fick man hoppa över en träning så man följde TR...
 
Sv: Tävlingstråd för Maj

Hmm, undrar om nån här bryr sig om det? Med tanke på att det bara finns typ 3 domare i hela distriktet och ungefär lika många tränare. :p
 
Sv: Tävlingstråd för Maj

Hahaha, TR är fantastiskt ibland:D! Varannan vecka känns väldigt regelbundet i mitt tycke. Tänk vad mycket som inte är regelbundet enligt TRs implikation då:p.

Bra att veta dock eftersom min tränare också är domare.

Ja jag vet, den regeln är helt sjukt löjlig, vad är skillnaden på varje vecka och varannan vecka liksom.
 
Sv: Tävlingstråd för Maj

Hur tänkte du att det har med domaren/eleven att göra?
 
Senast ändrad:
Sv: Tävlingstråd för Maj

Fy satan va han är snygg säger jag bara!! :love:
Ni får till det snart ;), bara att träna vidare ^^ Bättre lycka nästa gång!


*kl*
Var sj o tävlade i Björbäck i helgen. Trots att jag inte var nöjd med ritten fick vi 67,597% och knep en hedrande 4e placering i MsvA:1 i fin konkurrens. :)

I vår livs andra start i Intermediaire I kändes smått katastrofaktig då hon började skaka på huvudet, var ngt med vänsterörat, i galoppdelen. Tappade mkt poäng på ökning, två byten och ena piruetten till följd av det.
Trots det fick vi hela 62,456%!! Tänka sig att vi i Dagstorp var såå himla nöjda o fick 63,9% ^^. Hade höjt oss i trav- o skrittdelen från sist och satte lite högre poäng mellan skakningarna...
När vi stod vid transporten hörde vi ett resultat på 54% ropas ut, vi (jag o mamma) trodde såklart det var vårat resultat, snacka om överraskning när vi hämtar protokollet!! :p
 
Sv: Tävlingstråd för Maj

Jag var också i Wittvång, ett himla fint ställe och väldigt bra arrangerat! Hoppas det blir fler tävlingar där snart. :laugh: Red bara en LC:2, men det gick överförväntan (62,143 %) trots bl a en felridning. Har haft stora problem med galoppen under de 2 år som jag har haft henne och har bara hunnit starta 2 dressyrtävlingar tidigare, men vi lyckades får 5 st 7-poängare på galoppdelarna, så jag blev en aaaning glad! :D
7266546942_d000439671_z.jpg
 
Sv: Tävlingstråd för Maj

Själv har jag låååmgt hår som jag flätar i två flätor (kan inte fläta en enda rakt bak på mej själv), syrran hade då hört på läktarplats. Kommer inte ihåg ordagrannt, men typ:

X: Får man ha flätor på dressyrtävling ?
Y: Man måste ha året uppsatt, flätor kan väl klassas som de ?
X: Jaha, men varför ser man aldrig det i såna fall ?
Y: Nja det förstör ju helheltsintrycket för domaren om man har flätor som skumpar omkring.

Min personliga kommentar är : MEN ALLVARLIGT ? Skulle en domare inte kunna se helhetsintryck om jag inte har håret helt borta ? Vad tror man om domare ?
Jag har tom tävlat utan knoppar i manen !!!! :eek: Jag tror inte den domaren dömde ner mej för att jag inte hade knoppad man (typ "hoppklippt men startade 8:07 och hann inte knoppa)...

Den som tror att en domare dömer ner för att man inte har "korrekt" (som ju dessutom numer uppenbarligen ÄR godkänd) dressyrutrustning spär ju verkligen på alla konstiga fördommar om dressyrdomare, som de flesta ser ut så här över :eek: , de fattar inte var de kommer ifrån.. SPECIELLT inte på lokal nivå med LC och LB på programmet...

Många domare är ju dessutom både hopp och dressyrdomare (iaf här i sthlm)...
 
Sv: Tävlingstråd för Maj

Jag är ju en sån ytlig typ att jag tycker att två flätor som far omkring stör helhetsintrycket. Men för det första är jag inte domare och för det andra har väl alla rätt till sin åsikt:). Vi har en ponnyryttare här som har helt enormt hår, det går ner till svanken och är riktigt tjockt. Trots det får hon upp det i en donut med ett smyckat nät över när hon tävlar. Så visst går det att sätta upp.
 
Sv: Tävlingstråd för Maj

*kl*
Idag gjorde vi comeback på tävlingsbanan efter 2 års uppehåll. Hoppade in i klubbens div III lag och red LB:1 på 64,13% vilket gav en tredje plats bland 37 startande :)

Bjuder på en bild från ärevarvet.
553575_10150824833932283_604742282_10067216_147172968_n.jpg
 
Sv: Tävlingstråd för Maj

Jag är ju en sån ytlig typ att jag tycker att två flätor som far omkring stör helhetsintrycket. Men för det första är jag inte domare och för det andra har väl alla rätt till sin åsikt:). Vi har en ponnyryttare här som har helt enormt hår, det går ner till svanken och är riktigt tjockt. Trots det får hon upp det i en donut med ett smyckat nät över när hon tävlar. Så visst går det att sätta upp.

Jag sa inte att det inte går att sätta upp (jag orkar inte tjafsa med nån hårboll som jag ändå inte får till då duger flätor). Men tycker ändå att många rider på "gamla "töntiga" dressyrregler" ... Tex man MÅSTE ha engelsk nosgrimma minst 4 cm bred, gud hjälpe den som rider med en annan GODKÄND nosgrimma...

Jag är så trött på att alla tror de är "fiiiiiiiiinare" bara för att man tävlar dressyr...
Och gud nåde den som inte är lika "fiiiiiiiin i kanten"...
 
Sv: Tävlingstråd för Maj

Jag får nog också sålla mig till skaran som tycker att det stör ögat lite när folk har hängande hår även om det är i flätor men men det är jag det och smaken är ju delad.
 
Sv: Tävlingstråd för Maj

visst är det vanligt med tex breda nosgrimmor, men sist jag tävlade så tävlade jag med remont, vilket är det fulaste jag vet, men hästen trivs.

ang hår så är det inte snyggt (tycker jag, men alla tycker olika) när långt hår hänger (på tävling, till vardags kvittar det!) och det tar inte lång tid alls att sätta upp håret, slå det i en knut, trä över ett nät och vira en stor snodd runt, tar max 1 minut. Tar ju längre tid att fläta det :D Jag har själv mkt långt hår.
 
Sv: Tävlingstråd för Maj

Jag är så trött på att alla tror de är "fiiiiiiiiinare" bara för att man tävlar dressyr...
Och gud nåde den som inte är lika "fiiiiiiiin i kanten"...

Men det handlar väl inte om att vara fin i kanten för att man tävlar dressyr:confused:? Sen är det naturligtvis mode med exempelvis breda nosgrimmor och kristaller på precis allt. Men det finns precis lika mycket modeflugor i hoppningen till exempel.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hunden blir 1 år i mitten av juni, alltså 11 mån nu. Senaste vaccinationen var 12v sprutan. Vi ska iväg på en hel del hundjippon i...
Svar
2
· Visningar
358
Senast: movi
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
619
Senast: Lady_S
·
Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
558
Senast: shebeen
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 483
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp