taggtråd och el?

finns det ingen lag som säger att taggtråd inte för förekomma intill en allmän väg??
 
Lånar en knapp...

Vi har haft stängsel med tre trådar - taggtråd - eltråd - taggtråd. 2 dm i höjdled mellan el och taggtråd. Aldrig yttrats ett ord om det vid inspektioner eller dylikt. Nu gick det ffa kossor där bakom, men två ponnyer spankulerade där med.

Däremot höll vi NOGRANN koll så att det inte gick el i taggtråden.

Grannbonden har samma koncept på stängsel, bara det att hans trådar trasslar in sig i varandra, så rätt vad det är när jag ska öppna taggtråden när jag ska in till betet och ge hästarna vatten så får jag en elstöt. Himla käckt *inte* Det har iaf varit djurskyddskontroll här med och han fick inget nedslag på sitt stängsel, det enda de sa var att 'se till så de inte ligger ihop, DÅ blir det olagligt'

(och för att undvika missförstånd så går mina hästar bakom eltråd och har så gjort sedan mitten på 90-talet. Innan dess gick de faktiskt på eltråd, inte en enda skada men jag skulle aldrig ha taggtråd iaf, jag har sett en kompis häst bli skrämd och skena genom taggtråd och bringan på den var inte vacker och blev aldrig vacker heller)
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag behöver nu tips och råd från er som är mer erfarna med bråkiga unghästar. Jag har en valack född juni 21. Han va som föl...
2
Svar
25
· Visningar
3 920
Senast: Lavinia
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 867
Senast: jemeni
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 851
Relationer Bäst att förtydliga att detta inte aktuellt i nuläget, men kan bli i framtiden. Jag gillar att ha lite kött på benen, så tänkte ta reda...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
14 118
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp