Bukefalos 28 år!

Tandställning

asasve19

Trådstartare
Jag ska snart få tandställning, först ska jag få en nattgrej, metallbåge som man spänner fast i nacken, ska ha den 14 timmar per dygn, sedan ska jag få räls. Är det någon annan som har eller haft en sån nattgrej?
 
Jag ska snart få tandställning, först ska jag få en nattgrej, metallbåge som man spänner fast i nacken, ska ha den 14 timmar per dygn, sedan ska jag få räls. Är det någon annan som har eller haft en sån nattgrej?
Ja, jag hade i flera år när jag var kanske typ 13. Sen fick jag inte min räls förrän jag var 18, tror jag, för det var först då de insåg att det behövdes... Man vänjer sig rätt snabbt vid båda sorterna, och det är helt klart värt det när det är klart!
 
Skaffade räls när jag var runt 40 och är så glad att min vanligt tandläkare övertalade mig. Har dock inte haft nattgrejen så det kan jag inte uttala mig om
 
i tisdag fick jag den jävla nattandställning, de satte dit två metallringar/band längst back i överkäken. Jobbigt att sova, måste ligga på rygg.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Gmail appen i min Samsung har plöstligt slutat avisera att jag har nya mail. Vad jag minns har jag inte ändrat några inställningar och...
Svar
10
· Visningar
602
Senast: Magnum
·
Skola & Jobb Jag har nu jobbat på förskola i 6 månader och älskar det, och jag vill utbilda mig så att jag kan få fast jobb och inte bara lite timmar...
2
Svar
33
· Visningar
1 567
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 167
Senast: Hajfisk
·
Hundhälsa Hur länge smittar det? Att dom inte ska träffa andra hundar förstår jag, men om jag förstått det rätt så smittar det om hon springer...
Svar
3
· Visningar
377
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV
  • Magsjuk hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp