Tangentbord laptop

sandra87_

Trådstartare
Skulle öppna en julmust förut, som självklart exploderade o sprutade i hela vardagsrummet och såklart över hela tangentbordet på min laptop. :cry:
Nu funkar bara vissa knappar, många reagerar inte alls, trycker jag till exempel på delete skrivs det en sexa ist.. Är så på flera.. Finns det något att göra? Kan det fixas om man lämnar in den?

Sv: Tangentbord laptop

Skulle öppna en julmust förut, som självklart exploderade o sprutade i hela vardagsrummet och såklart över hela tangentbordet på min laptop. :cry:
Nu funkar bara vissa knappar, många reagerar inte alls, trycker jag till exempel på delete skrivs det en sexa ist.. Är så på flera.. Finns det något att göra? Kan det fixas om man lämnar in den?
Om det bara är läsk i själv tangentbordet och inte i datordelen går det att skruva isär lappisen och byta tangentbord. Lämna in den eller skruva försiktigt isär den själv. :)

Senast ändrad av en moderator:

Tack för svaret!
Tror inte att det kom i själva datorn. Har kunnat använda den med musen och surfat runt och kollat på film.. Dock är det färre och färre tangenter som funkar.. :( (skriver med mobilen just nu)
Sparar man mycket om man gör de själv tro? Vet inte om ja törs riktigt.. :p

Kolla om du har nån försäkring som täcker det :idea: Ibland när man köper elektronik "lurar" de på en en försäkring som täcker sånt, annars kanske hemförsäkringen täcker en del.

Genom min hemförsäkring fick jag en värdecheck att köpa en nya Laptop för.
De gick efter vad en liknande modell kostade idag och eftersom min var köpt på rea tidigare kunde jag nu dessutom uppgradera till en bättre - kanon.

Konstigt nog ville de inte se "bevis" på olyckan eller kvittot att jag köpt den.

Jag bara ringde och sa att jag hade en laptop av modell XY som jag tappat en kopp kaffe över och de skickade värdechecken dagen efter. Vilken service!

+Linda8142

Tack fö svar. Ska absolut kolla upp det med försäkringen. För inte kan man väl få det på någon garanti när det är jag som har klantat mig?
Försäkring och sånt står ju på min sambo, egentligen hans dator oxå:o, så ska be honom kolla upp det.
Har för tillfället löst problemet med ett med ett vanligt trådlöst tangentbord som jag kopplade in via usb. Det funkar ju tills vidare iaf. :p

med tanke på att det kom över hela tangentbordet tror jag tyvärr inte att det räcker att byta tangentbordet hoppas du har en bra drulle försäkring så löser det sig ändå ;)

Snålalternativet är att köpa ett externt tangentbord och ansluta, om allt annat fallerar och man står ut att ha ett externt.

ja eller ännu snålare använda sig av det inbyggda windows skrivbordet haha :D

Jag tror inte att det kom över hela, men är inte säker.. Finns iaf några knappar som fungerar som dom ska, men dom är inte många. Dom flesta beter sig väldigt lustigt eller funkar inte alls.. :p

Ja den tillfälliga lösningen just nu är tangentbordet från våran stationära dator som inte används längre. Inte optimalt, men får duga så länge. :)

Hejsan!

Beroende på märket på datorn, så kostar ett nytt tangentbord från ca 500:-. Kollade med en kompis som jobbar på HP vad ett nytt tangentbord för en laptop kunde kosta, och det rörde sig runt ca 500:- för en HP laptop, beroende på modell antar jag?! :confused: Känner du någon som är bra på datorer/hårdvara, som kanske kan hjälpa dig att byta ut mot ett nytt om ni köper detta? Kontakta tillverkaren och kolla vad just de tar för det. :D

Lycka till!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 560
Senast: cassiopeja
·
H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 263
Senast: anyberg
·
L
IT & mobiler har nu under cirka två veckors tid haft lite problem med mitt tangentbord. Har en bärbar dator från HP, ungefär ett halvår gammal. Den...
Svar
2
· Visningar
875
Senast: Lisa_
·
Bukefalos Här kommer en lång rad med förslag till förbättringar och rättningar som jag samlat på mig undet mitt surfande här de senaste dagarna...
Svar
9
· Visningar
1 481
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka