TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Ja, det är nog ett nödstopp jag är ute efter!!!

Trullan är ju inte alltid motvillig till att gå framåt. Med sällskap och på rätt humör kan hon dra järnet och då är hon svår att stanna.
Jag kör med jaktkandar (kimblewick) och det funkar fint på henne.

Jag har även övat in one- rein stop. Jag började i skritt för att få in själva tekniken och för att hon skulle lära sig.
Jag gjorde så att om jag ska svänga in henne åt vänster, så drog jag tygeln rakt förbi höften och trycker lite med vänster skänkel. Hon verkade fatta ganska snart.
Jag har testat det nån gång i trav och jag behövde i stort bara rycka lite lätt så visste hon att det var bäst att sakta ner.
Jag har svårt att dra ordentligt då jag får bilder i huvudet att hon ska ramla :p
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Har intyg från ortopedbesök den 9/12, beställt läkarbesök av FK den 27/12, intyg från besöket den 10/1-11 inkl. EKG. Arb.terapeut/sj.gymn. har pratat med FK och läkaren som jag var hos sist. Idag har jag varit hos psykolog beställt av FK, går på alla möten och annat de hittar på. Min energi är som bortblåst och det ta en hel dag för att komma ikapp. Orkar inget och är fullständigt slut. Sen ska jag dessutom gå på sjukgymnastik, har mer att göra nu än när jag jobbade. Har vänt ut och in på mig själv, vad mer ska jag göra? Nä, bättre att jobba då. De verkar ju leva i sin egen värld där inga sjukdomar finns. Utopi att alla människor ska bli friskare av att känna piskan på ryggen.

S

Självklart ska fuskare inte kunna leva på FK, men om man inte tillhör dom, varför ska man då straffas?
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

ikan jag fa komma med glada nyheter??? dijej jag lider med dig, big time..och du kan vinna det har ocksa..

sa var det nyheten.. jag har 75% lovat fran min neurolog att jag blir 50% icke arbetsfor.. och nu ar det dags att ta tag i FK for min del.. OCH jag har tur har.. min handlaggare pa socialen var i ett tidigare liv arbetar pa FK sa han sa att han skall hjalpa mig skriva de dar ansokningarna som jag behover.. Alltsa, jag far det fran horses mouth sa att saga. Oh satt och tankte om jag kunde be honom hjalpa dijej ocksa... du far flytta hit ..
Men nu far vi alla hoppas jag hittar ett valbetalt (haha, Varmlands lan landsting hahaha) arbete och far arbeta 50% och sen FK betalar resten.. De ringde fran ER/Akuten haromdagen och vill ha mig tillbaka.. Jo tack det vore bra, men godkanner de 50%??
I alla fall, har varit busy med slaktforskning hela kvallen och har hittat en massa tremanningar (second cousins) i bygda.. Vi skall ha slakttraff i september.. Stor slakt, manga folk, kanner inte en enda.. lol..

Voffie, hur gar det med herr Filip? ring om du behover ngt..
Annars hoppas jag att ni alla har en bra afton vad som ar kvar av det och likasa bra morgondag.. Tant Camelo, det skall ga bra skall du see.. Du kan sova i bilen till stan..
Nattis yalls..
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

hoppar in på senaste inlägget bara

Jösses det är ju en hel roman att läsa om man inte har hängt med ett tag:).
Förra veckan var hektisk med första arb.veckan efter 10 dgr ledighet. Törs väl knappt tala om att man som 60- har landat ett nytt jobb och det ska bli såååå kul.:bump::bump:
Jobbar inom barnomsorgen sen 35 år och tycker det är så kul med alla härliga,nyfikna och roliga barn.Fast sanningen att säga kan de vara nog så jobbiga ibland men det beror mer på att vi inte är tillräckligt med personal.
Var på två kvällsmöten förra veckan på nya jobbet,ett med personalen och ett där de nya föräldrarna var med, och det verkar bli jättebra.
Stora barnbarnet har vintervila och är så rastlös/ouppfostrad.Hon och hagkompisen beter sig som bävrar på stolp o plankor. Lilla 2 1/2 åringen börjar befästa longering och vi har börjat att träna på att spänna på en gjord och då visar hon ibland att hon är mycket rörlig:)
Vädermässigt är det isgata o snöras och våraning,hörde en pigg talgoxe häromdagen.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Tjihoooooo, grattis vilken lycka :banana: :bump: :banana: :bump: :banana:

Håller alla tummar och tår för dej :D Gud va kul!
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Sicket skit.....:cry: Lider med dej! Konstigt att de som behöver vara sjukskrivna inte får det medans de som "fejkar" fixar det galant.......inte alltid men iaf i många fall. Kan det bero på att den som är sjuk inte orkar bråka medans fuskaren har massor av ork att ta strid??
Märkligt är det iallafall!:confused:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Får man gratulera:bump: !!!!
Bara hålla alla tummar o tår nu då!
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Idag har jag o Karindk sysslat lite med min unge slyngel. Ja,Karin sysslsde,jag har tittat på..... Han skötte sej utmärkt och det gjorde Karin oxå:D
Tack för hjälpen,Karin! Hoppas du kom hem ordentligt!!
Jag kom ordentligt hem!
Tackar för en riktigt trevlig dag!
Det finns väl ingen slynglar i ditt stall! Din lilla charmör(enligt google stavas detta "farmor"!:confused:) är ju så snäll och trevligt, så yngling är en bättre beskrivning tycker jag!;)
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Apropå bilar! Jag köpte min för 4 år sen för 5000kr (Saab 99).
Till det pris är man säker på att få en bil som är välbeprövat!
Min går som en klocka. Den tänker jag ha många år fram i tiden!:D
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Så där ja, då var pållarna nattade och klara. Medan jag stog och mockade ur dagens skörd i ligghallen fick jag höra en uggla hoa på ön alldeles utanför oss. Ina stog blickstill och lyssnade hon med :laugh:

Temperaturen ligger runt 0 nu så nu håller vi tummarna för att det blir kallt igen och att det håller sej så till slutet på mars när det är dax för blidväder!
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Tack själv,det var verkligen trevligt!:laugh:
Jag är lika trött som ynglingen ;) så nu ska jag gå och lägga mej!
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

KL

Brimmis- jag försöker ännu att undvika automat. Ska kolla runt under några veckor till och se vad jag hittar. Men dyker "rätt" bil upp och den råkar vara automat så får jag väl svälja det. :(

Kat- Så skönt att det äntligen händer lite för dig bland alla instannser och doktorer. Nu när FK är inblandat kanske du lättere kommer till rätt områden i sjukvården för övriga krämpor. Jag håller tummarna.

Filips temp har gått ner från 39.6 till 38.6. Han fick 10 betapred vid 19.30 tiden för att lindra kruppen som han haft hela dagen. Nu sover han och andas riktigt fint trots att han ligger på rygg. Jag borde väl också passa på att sova för risken att kruppen drar igån igen frammåt småtimmarna är rätt stor. Men jag vill helst vara vaken och ha lite koll.

Han har ju alltid varit ett kruppbarn vid förkylning och infektion men ALDRIG dagtid :confused: Han har inte kruppat på ett år nästan så jag trodde det växt bort. Därför blev jag så orolig när han fick det på dagtid.

Hoppas den lilla kraken är piggare i morgon. Han vill åka till IKEA och köpa en ny lampa för hans kompis slog sönder hans gamla i lördags :grin:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

vad bra att fever har gatt ner.. om du har ett stethoscope, lyssna pa lungor om du kan/vet hur och hall check sa det inte vandrar nerat..
krupp ar inte skoj alls, det enda bra ar att man (normalt) vaxer ur det.. och vi far hoppas filip slipper mer anfall..
sov om du kan, har du kvar din babymonitor?? den kan ju vara bra att ha pa ocksa.. men ser fram emot glada nyheter for morgon dagen..

karindk, glad att din springare holl hela vagen hem utan problem och du inte hamnade i halka.. see du korde halvvags till har, snart ar du i varmland ocksa...
nattis yalls igen.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Har ingen babymonitor.....vi köpte för att prova när Filip var liten. Den höll på att göra mig tokig för det reagerade på ALLT! Jag är extremt lättväkt och att höra hunden stå och flämta bredvid spjälsängen och höra ALLA ljud Filip gjorde om så bara en prutt drev mig till sömnlöshet så vi lämnade tillbaka skiten. Jag vaknar om det är något. Jusst nu är det febern jag vill ha koll på.

Kan berätta en kul grej om babymonitorer. Kompisen köpte en av värstingmodell så de kunde sitta i trädgården när bebis var inne mm. Efter några månader kom grannen och ringde på. Grannen undrade om de kunde tänka sig att stänga av monitorn när de hade sex. Det visade sig att babys enhet även snappade upp ljuden från föräldrarnas sovrum som låg intill (med öppen dörr). Grannen hade en lika dan monitor och tydligen hoppade deras frekvenser in på varandras ibland :o
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Usch vilken situation du sitter i,vet inte vad jag kan säga utan om att jag tycker att det är för jä....
Typiskt myndigheter,alltid är det den som verkligen är sjuk de ska ge sej på.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

*kl*
Säger bara god morgon innan jag rusar till jobbet igen.
Tänk om alla kunde vara friska och alla vara på sina platser.....
Att jobba 2 av 4 pers är inte kul längre.... Suck. Vill återgå till mina 6 timmar om dagen så man har ett liv utanför jobbet.
Men alla extra pengar betalar mitt ridkort, så, ja ja, låt gå för denna gången då.:D

Ha en bra dag, alla!
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Det där var väl goda nyheter Kat! Hoppas att allt går vägen nu bara. Klart att de behöver folk som jobbar 50%, kolla med dem ska du se. :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
113 336
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
126 652
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
118 169
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
141 669
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp