TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Den har jag sett! Om det är den vackert bajsbruna du hade i höstas ;)
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Lille gubben då. Så jobbigt för både honom och mamman. Det är inte roligt att se sina barn så sjuka. Hoppas ni kommer iväg till IKEA idag, det kan alltid pigga upp. Och jag har hört att alla barn får en glasspinne där nu (radioreklam). Hur gammal är han?
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Wow! De matchar ju varandra:D
Men varför tycker jag hästen har snygg färg o bilen är ful???:confused::D
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

KL

Har hamnat i det stora deppträsket - IGEN....:(
Och mina antidepptabletter funkar inte alls.:(
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

God morgon! Här har det nyss övergått från mörkgrått till ljusgrått som väl är det väder som gäller även idag. Men jag har iaf torrt om fötterna, såg en bekant som fått hela stallet, väg och hagar totalt översvämmade. Det är inte så kul...

Kat - det låter ju bra, håller tummarna för att du får tag i nåt bra jobb på 50%.

Voff - vilken story om babymonitor, tur att det inte hade kommit när våra var små...:o

Lyrik - vet inte vad jag ska säga, men värmer med en liten kram iaf. Kram!

Annars är jag rätt glad. En på jobbet, som iofs är ganska oförarglig, men tjatar skavsår i öronen på mig, har semester den här veckan, så jag njuter av tystnaden:) Hemskt att känna så, men hon är verkligen tålamodsprövande ibland:crazy:

Hästen går ute idag med sin vanliga kompis, han "knycker" fortfarande till i vändning, eller när han stått stilla, men det känns ändå bättre. På fredag ska jag promenera med honom, och om det känns bra blir det skrittur till helgen. Håller tummarna.

Ha en bra dag, tittar in i eftermiddag igen:)
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Kram Lyrik. Jag hoppas att du kravlar dig upp ur ditt träsk snabbt. Inte kul att må så :(

En, eller ett par peppgubbar får du också förstås :bump: :bump:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

har sitter jag och skall egentligen ta ut hastar.. men ar i morgonrock och forsoker vakna.. 3 cups av coffee och det fungerar inte.. 1300h skall jag vara hos sjukgymnasten och maste tvatta har innan (det ar langt), och ta en dusch.. och fa ut pallar och ja allt det dar. natten var tuff.. hade konstiga drommar, jag maste flytta sangen, tror jag ligger mitt i ett currykors.
temp ar -2 och ar radd det ar halt dar ute, men skall ju endast ner till sunne sa det skall val ga. dock maste aka och hamta foder ocksa.. 15km soderut men pa 45an sa det skall val vara ok hoppas jag..
annars inget nytt, de pratar om -10 igen i kvall. grrrr onskar faktiskt antinge var eller vinter, det har fram och tillbaka drar mig vansinnig..
Dock hoppas jag alla av er som bor soderut har det bra, tidningen sager halka, sa var forsiktiga..

Voffie hur mar filip?? lat oss veta, for hoppningsvis ar du pa ikea...

ha en bra dag alla
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Filip är 5½ år. Idag är han feberfri i alla fall men sååååå trött. Han går inte att väcka. Jag gav honom betapred igår kväll så han skulle få lite go nattsömn utan allt för jobbig krupphosta. Nu blir ju ungar lätt som speedade turbotroll på betapred så Filip tog en tupplur på ett par timmar i natt. Sen har han varit uppe och röjt i svinottan :( Nu sover han sen ett par timmar och är omöjlig att väcka i ställer. Jättekul dygnsrytm det blir av det här! Med tanke på hur jobbig han är att väcka när han är utshasad så kunde jag inte låta bli att dela med mig av den här bilden på honom. Här är han nog 3½ ca och nyss hemkommen från dagis. Han har tuppat av i fotöljen och är även här omöjlig att få väckt :D

5816_100988726580236_100000073277627_30482_7058609_n.jpg
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Så söt! Va skönt att det går åt rätt håll med Filip :laugh:

Moholmarabs: Hoppas du piggnar till och att det går bra hos sjukgymnasten. Så får du också köra försiktigt :laugh:

Lyrik: Jag skickar också en peppkram.

Och alla ni andra hoppas jag också har en bra dag :laugh:

Det skrivs så mycket i tråden så man får ju inte med allt man vill säga då man glömt hälften efter en stund när man skriver.
Men så roligt med en tråd som det skrivs så mycket i. Man blir så glad utav alla mysiga mäniskor och djur här :banana:

Här är det plusgrader idag med och grått. Förutom på marken som det är "skit" färgat :grin:

Jag är hemma idag med då jag inte mår så bra i magen, men ryggen är bättre.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Jag är lika trött som ynglingen ;) så nu ska jag gå och lägga mej!
Jag tror inte att ynglingen var så trött.
Det är väl begränsat hur trött man blir av att stå still när man ska ha koppel på i hagan och gå med när jag går. Det var ju inte långt vi gick!:D
Längsta sträcka var väl 5 meter! :rofl:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Kanske du vaknar när du tar ut hästarna eller när du står i duschen!
Värt att prova iallafall, nu det inte fungerar med kaffe.:p
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Jag tror du har helt rätt.

S.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Här är +3 och grå himmel. Men det ska tydligen bli lite sol senare och resten av veckan.
Hagen ser ut som ett bajsslagfält så när kaffet är uppdrucket ska jag ta ut skottkärran och ta bort en del. Bäst att passa på för imorgon blir det - igen.
Bonussonen är hemma förkyld så jag har barnvakt så kan inte skylla på nåt :)

Annars händer inte så mkt. Men jag är på väg att bli förkyld känner jag. Brukar bli nån varje vår och höst, så nu får det la vara vår då :)

Tänkte svara en del , men det är så mkt att man hinner glömma vem som är vem :)

Moholmarabs: hoppas att det ordnar sig med FK och jobbet.

Lyrik: Hoppas du känner dej bättre snart. Är det vårdepp tro?

Tajger: Vi håller tummarna för att det blir ridtur i helgen.


Nä, om man ska ut och gräva lite skit :)
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Nä, haft deppression (stavning?) länge nu.
Äter antidepp men det funkar inte alls.
+ att jag är orolig för pålle...
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Sådär , det blev 2 överfulla skottkärror. Mer orkade jag inte just nu. Svetten rinner i nacken. Man byltar ju på sig som att det vore -15 ute.
Som tur är bajsar de i stora högar så man slipper iaf gå runt överallt, och leta upp skiten.
Får svalka av mej med lite kaffe :)

Kanske jag orkar ta 2 till efter mockningen.

Tycker det varit lite deppigt i tråden sista tiden, så tänkte muntra upp med ett roligt klipp.

http://www.youtube.com/watch?v=qRmxcASjR5s
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Ok, då förstår jag. vad jobbigt.
Vad är det med pålle? Har jag missat nåt?
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Haha! Början på den YouTube film, var precis som att se mig hos Cho3 igår, när jag skulle få tag på hennes häst i hagan och ge den grimskaft på!:D
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Fast du satte väl inte sadeln åt fel håll? :)

Den e lite kul, särskilt som bonusdottern faktiskt satte min westernsadel åt fel håll förra sommaren.
I den åldern (13) är de ju gärna lite experter och behöver inte lyssna, så jag fick hålla lite fin min och påpekade lite försiktigt att sadeln var åt fel håll :)
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Nej nej så långt kom jag inte. Ingen anledning till att rota sig ut i så komplicerade grejar!:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
113 335
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
126 652
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
118 169
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
141 669
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp