TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Finns en Stubben Siegfried 16,5 " på Hästnet för 1000 kr, kanske samma?
Legat på bred ponny.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Skulle inte jag heller våga.....
Köpte en stubben allround till min speta när hon var 3 (iofs en ny) en 31 bom och nu när hon byggt på sej så är den för trång....inte konstigt iofs,hon är ju unghäst men en "tunn" sportmodell.
Tänkte om Kelly bygger så kan det bli knivigt.....vet ju inte vad hon har för "modell" men antar att hon är lite av den gamla typen halvblod.
Sen beror det ju som Pinto sa,på sadelns skick,om den är uttöjd osv.men då är ju risken att den är sned,baksutten osv oxå.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

KL

Ska allting drabba mig? Mina stora barns far har sedan nyår varit borta. Vi bor på olika håll, jag är gift med en annan man sedan 15 år, Jag och "B" gick i sär när dottern var 2 1/2 år. Vi har även en 20 -årig son. Nåväl, jag anmälde honom som försvunnen/död den 13/1 då han inte hört av sig sedan nyår. Han hör alltid av sig till dottern varje kväll, plötsligt så var det tyst. Detta gjorde dottern orolig som skickade jättemånga sms dagligen under denna tiden. Inget svar. Idag fick vi svar då jag återigen ringde polisen i Gbg där han bor. De hade hittat honom död i lägenheten, har legat där sedan nyår. Dödsdag enligt läkare 3/1. Han hade inga skador och det är inget brott men ska obducerat för att fastställa dödsorsak.
Jag tycker att detta är ganska dåligt skött, jag sa till polisen när jag pratade med dom den 13 att jag vill att de hör av sig, vilket de inte gjorde. Polismannen jag talade med då, var samma idag. Han sa själv att det var dåligt skött och bad flera gånger om ursäkt. Nu vill "B":s syskon inte ha med detta att göra över huvud taget så allt ligger nu på mig. Detta pga minderårig dotter. Dessutom skulle "B":s tillgångar inte räcka för att täcka ett helt omhändertagande av allt. Jag tänker inte betala något, utan det som inte hans tillgångar täcker, får Gbg: stad betala. Skitjobbigt att ha detta ovanpå min egen sjukdom, dessutom måste jag börja jobba den 26. FK har slängt ut mig.:eek:

S. (som är slutkörd nu efter timmar i telefon...)
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Näääää,ska du drabbas av allt just nu??:(
Usch o fy vad trist!!Nä detta kom väl inte så lägligt precis,men å andra sidan gör väl elände aldrig det........ Styrke kram!
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Nä på denna var sätet 17.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Fy, fy och fy....arma dig. :cry:

Jag ger dig massor med kramar. Det är verkligen inte rättvist!
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Men jisses dijej!! Så otäckt, och så himla jobbigt för dina barn. Kramar om!

Är det inte så, rent krasst, att det är er 20-åriga son som har allt ansvar nu? Han är vuxen i lagens mening och då är det nog han som bröstarvinge som har all pappersexercis på sin lott. Jag tänker på min arbetskamrat som avled för två år sedan och efterlämnade en före detta make och från det förhållandet en 18-årig son och en femtonårig flicka. Grabben fick allt i sitt namn, även om hans pappa naturligtvis hjälpte honom så var det han som fick underteckna.

Jag beklagar!

/Suss
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Kelly är ju lite grov som du misstänker. Kostigt att en 31:a kan bli liten eftersom jag lånat en nästan oanvänd 32:a av jusst det märket och den var då verkligen inte trång :confused: Då när jag lånade den sadeln så var hon betydligt muskligare än idag...... Men jag kanske ska kolla på en storlek större ändå...?

Det är ju skitsvårt det här med sadlar men jag måste verkligen få tag på en ganska omgående. Dressyrsadeln är helt värdelös att rida ut i.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Tack, suger åt mig kramen som en svamp.

S.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Jag gav upp letandet efter sadel till min arab. Platt, bred rygg, rejält välvda revben, något svängd rygg och aningen mullig på det. Suck! Nu rider jag bomlöst, á la soffkudde. Inte vackert, men behagligt för både mig och lilla gubben. Det går att utföra enklare dressyrövningar, faktiskt. Men några stilpoäng skulle vi aldrig få :) (vilket jag struntar högaktningsfullt i)
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Jo, det är så, men pojken klarar inte detta, han vill att jag tar hand om det. Dottern är så ledsen.
Dock måste sonen med ner till Gbg just för all papperexercis.

S.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Men vad jobbigt!
Kram, och hoppas det löser sig på bästa sätt.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Barnen tycker det ät jobbigt. Det ska väl lösa sig, hoppas jag. Kommer han bara ner i jorden snart så. Jösses, så mycket jobb det blev plötsligt...

S.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

en olycka kimmer sällan ensammen men de ljusnar snart så häng i :)

dock tycker jag nog att sonen är så gammal att han faktiskt får ta o avlasta dig o ta sin del i detta.

visst är de jobbigt men livet är sådant o är man 20 är man mogen att ta de beslut man måste , även de obehagliga.''

visst jag förstår han vill ha ditt stöd . eftersom han aldrig varit med om något sånt här men avlasta dig kan han göra.... inget illa menat.

de är snart över o turen vänder .....ta hand om dig ...
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Beror nog på sadelns ålder osv och det finns ju många modeller av just stubbern.
Kommer bannemej inte ihåg vad min sadel heter (utlånad med hästen) tror siegfried..... Min kompis,som har hästen,har en 32:tum som är något lite äldre,kanske 2-3 år,den ligger som smäck! Den köpte hon till sitt gamla sto,e Kaliber,kan tänka mej att Kelly o hon kan vara lite likt byggda. Min gamla drog oxå 32,hon var oxå den gamla modellen.

Sen har jag en dressyr stubben,jag o namn...... den är 31 och ganska bred i stället,äldre modell, och den passar henne bra oxå.... Svårt det där med sadel.....!
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Usch vad jobbigt för dig och dina barn.
Det verkar inte finnas någon botten på din otur.
Skickar tröst och styrke kramar till dig.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Har talat med honom för en liten stund sedan, han ska med ner och ska försöka göra det han kan. Det är så man lär sig hur livet kan vara.

Tack för ditt stöd, behövs nu.:)
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

om araben inte har för mycket manke så kanske jag har en sadel. Fick kompisens sadel efter att hennes häst hastig gick bort i kolik. Det var en nordsvens av bruksmodell korsad med islänning. Så platt och bred rygg...oja! Den vill jag inte ha en krona för.

Jag har klurat lite på syntetsadlar också. Mest för att jag har jobbigt att lyfta en lädersadel p.g.a tyngden. Har ridit ganka lite i syntet men favvohästen jag oftast red på ridskolan hade en och jag upplevde i lla fall den som väldigt skön. Inbillar mig att den är liiite mjukare för hästens rygg men man kanske lurar sig på att synteten är ett mjukare matrial :confused:

Hur som hells så gick jag in på Hööks bara för att kolla lite och hittade en som heter Thorowgood T4 som skulle ha extra plats för manke och vara utformad för den svenska halvblodstypen. Låter ju lovande men är det någon som vet om dessa sadlar är något att ha? Med tanke på Kellys ålder behöver jag ingen sadel som ska vara superfin i 20 år frammåt.

Är jag ute och cyklar totalt nu?? :o
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Tack. Botten står jag på nu...dock är den sumpig...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
113 340
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
126 652
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
118 171
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
141 673
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp