Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det säkert att det är din häst som är felet? Jag anser att det är hovslagarens fel ifall skorna inte sitter på 8 veckor eller mer. En bra hovslagare sätter på skorna tillräckligt tight för att de inte ska ramla av titt som tätt.
Innan du skaffar dig tappskokompetens, byt hovslagare och kolla om problemet försvinner. Jag tycker att det är stor skillnad på hovslagare och hovslagare. Vissa hovslagare har man alltid tappskor med och andra har man aldrig tappskor med.
Är det säkert att det är din häst som är felet? Jag anser att det är hovslagarens fel ifall skorna inte sitter på 8 veckor eller mer. En bra hovslagare sätter på skorna tillräckligt tight för att de inte ska ramla av titt som tätt.
Även den bästa hovslagare får tappskor på hästar som inte kan hålla koll på sina fötter. Eller att ägarna har fördjävliga hagar med lera, sten och rötter.
Men visst, lägg skulden på hovis, är ju enklast så.
Skulle ALDRIG få för mig att skylla på min hovslagare när min "knastant" får spel och springer av sig skorna. Det händer, tack och lov, väldigt sällan nu men när hon "tappar" skor så är det för att hon trampar av framskor med bak och det REJÄLT! Det kan man verkligen inte belasta hovis för!
Innan du skaffar dig tappskokompetens, byt hovslagare och kolla om problemet försvinner. Jag tycker att det är stor skillnad på hovslagare och hovslagare. Vissa hovslagare har man alltid tappskor med och andra har man aldrig tappskor med.
av egen erfarenhet, har en häst som vi kan kalla tappskokungen....
så antingen flapskor, eller som jag gjorde till slut, byt hovis. Gjorde jag med stor vånda efter att ha haft samma i sex år, och VOILA, inga tappskor mer![]()